Efterårets tendenser #2

efterår2medtal 

(aff. links) 1: Frakke fra MSGM, 3920 kr. 2: Frakke fra Selected Femme, 1300 kr. 3: Bodystocking fra Ganni, 500 kr. 4: Kjole fra Ganni, 1400 kr. 5: Frakke fra Bik Bok, 570 kr. 6: Top fra Bik Bok, 190 kr. 7: Bukser fra Second Female, 600 kr. 8: Nederdel fra Weekday, 400 kr. 9: Nederdel fra Vero Moda, 300 kr. 10: Blazer fra Second Female, 700 kr. 11: Nederdel fra FWSS, 1300 kr. 12+13: Nederdel og skjorte fra Second Female, i alt 950 kr.

Det kribler seriøst i mine små fedtede, grådige fingre for at få fat i så mange af efterårets tendenser som muligt. Jeg ejer allerede en grå nederdel, men jeg ville elske at eje den lidt længere A-formede version, og så drømmer jeg om at erhverve mig et sæt, noget bærfarvet (som om jeg ikke har nok) og en stor varm efterårsfrakke, der kan holde mig varm og samtidig give mig street credit på modefronten. Men jeg er også udmærket klar over, at der blot er tale om tendenser, og at jeg højst sandsynligt om et halvt år, vil synes, at det er kedeligt og forældet. Så jeg holder igen, så godt som jeg har lært i mine mange år som modeoffer, men det er svært, især fordi de fleste af tingene på collagen er budgetvenlige og rent faktisk til at betale.

Generelt er jeg for tiden fuldkommen forvirret over, hvordan jeg skal klæde mig til efteråret, fordi jeg på en måde føler lidt pres over at skulle redefinere min stil, hver gang sæsonerne skifter. Fjollet, måske, men ikke desto mindre ret sandt. Jeg har jo rimelig godt styr på, hvad der er i min garderobe, så inden semestret starter på mandag, vil jeg have alt mit tøj ud af skabet, og så rent faktisk se, hvad jeg har, ikke bare tælle det op. Jeg har en eller anden forventning om, at jeg så nok indser, at jeg har tøj nok, og at det faktisk er muligt at style min garderobe efterårsagtigt – vi får se. Indtil da vil jeg lade mig inspirere af og drømme om efterårets pæne tendenser, og så måske lave en regel om, at jeg må købe ét stykke tøj med fokus på én tendens, hvis det som minimum kan styles sammen tre stykker tøj, jeg allerede ejer. Lyder det ikke som en meget god idé?

9 thoughts on “Efterårets tendenser #2

  1. Jeg synes gerne at du må investere i en efterårs/vinter frakke, fordi det behøver ikke nødvendigvis være en der kun er moderne i år. Jeg elsker min frakke SÅ mega meget, og jeg har simpelthen glædet og glædet og glædet mig til at tage den ud af skabet og på min krop. Den er fantastisk og jeg tror at den vil holde i mange mange år, også stilmæssigt 🙂

Leave a Reply

