Dagens: Decisions decisions

IMG_2051 hej

Skjorte fra Whyred, nederdel fra &Other Stories, frakke fra J. Crew og sneakers fra Nike

Nogle mennesker formår at genskabe og forny sig selv på utallige måder i løbet af et år, de står over for livsvigtige dilemmaer og befinder sig i en dynamisk hverdag, hvor de konstant oplever spændende fænomener, der udvider deres horisont og bidrager til deres rygsæk af livserfaringer. Mig? Not so much.

Forleden stod jeg dog overfor en ret problematisk situation vedrørende en halvtør smørcroissant fra 7/11. Man kan ret hurtigt spotte, at de er derfra, for aldrig har jeg set croissanter så ens, ej heller så lækre. Den så famøse tørre croissant befandt sig i køkkenet på mit frivillige arbejde, i en skål hvor der tydeligvis tidligere havde befundet sig en halv snes andre croissanter af lignende art, for jeg kunne nemlig spotte chokoladekrymmel i bunden af skålen. At bedømme ud fra tørheden af croissanten, må det have været længe siden, den var blandt venner. Dermed prøvede en række af tanker at få min ellers ret så snævre opmærksomhed: Hvor skulle jeg fortære herligheden, ville nogen komme ud i køkkenet imens, og ville mine medfrivillige lægge mærke til, at den ensomme croissant pludselig var væk? Decisions, decisions… Resultatet blev, at croissanten røg ned hurtigere end en flaske shots i provinsen, og jeg blev lykkelig mæt, helt uden at være blevet opdaget. Men da jeg kom tilbage til mit arbejde, opdagede jeg krummerne på maven, så jeg børstede dem væk i snuptag og valgte fuldkommen at ignorere min kollegas forvirrede blik. Jeg havde nemlig taget en god beslutning!

Sådan en god beslutning tog jeg også her den anden dag, da jeg besøgte min veninde i hipstermekkaet Jægersborggade. Vi skulle købe ind til tærte i Netto, men som de to tards vi er, så havde vi selvfølgelig glemt det så genanvendelige indkøbsnet. Og da kassedamen spurgte, om vi ville have en pose til vores varer, måtte vi da også afholde en mini-konference dér i Netto, hvor vi drøftede både fordele, ulemper og alternative muligheder. Decisions decisions… Vi endte med at takke pænt nej og slæbe både cola, mælk, æg, to poser mel og flere forskellige grøntsager hjem i favnen, ikke fordi vi er to nærigpinde, næh nej, men fordi man jo skal huske at passe på miljøet! Nøj, hvor tager jeg altså bare nogle vigtige beslutninger til dagligt, som gør mig til en bedre og mere kompetent samfundsborger. Jeg bliver sgu helt stolt.

4 thoughts on “Dagens: Decisions decisions

Leave a Reply

