Hvordan holder man ferie?

IMG_0438

Siden E og jeg kom hjem fra ferie for 14 dage siden, har jeg ikke kunnet finde et eneste øjeblik til lidt ro. Jeg har faret rundt som en forvirret cirkusklovn uden tricks. Hvad jeg har fået tiden til at gå med, kan jeg ikke engang huske, og det skræmmer mig lidt. Tiden går for alvor hurtigt, og før jeg har set mig om, så starter det kommende semester, og så har jeg endnu mindre tid. På forhånd undskyld til dem, der har arbejdet hele sommeren, jeg føler med jer.

Altså, det er jo ikke fordi jeg har mega travlt, har tusind jeg skal ordne, eller føler mig sådan syg og stresset. Slet slet ikke. Men efter at være kommet hjem efter en måneds ferie, er jeg ligesom bare gået tilbage til de gamle vaner med alle de ting, jeg plejer at gøre. E og jeg følte, at vi var så desperate efter mere ferie, at vi overvejede at tage til Berlin et par dage, men vi kunne simpelthen ikke finde (og kan stadigvæk ikke!) tre sammenhængende dage. Måske jeg virkelig burde tage det som et tegn på, at jeg har for meget at lave til daglig, men jeg elsker virkelig at arbejde og holder også af min aftaleprægede hverdag. Men derfor vil jeg gerne udnytte de næste to ugers ferie, jeg har, for de kommer sgu ikke igen, når møllehjulet først drejer.

Så hvad kan man gøre for at få lidt feriefornemmelse ind i sin hverdag? Ærlig talt, så overvejer jeg at ty til ekstremerne og bare aflyse alt med alle for bare at få et par dages ferie, inden det store maskineri for alvor begynder at arbejde igen. Eller også må jeg overvinde min fornuft og købe det pæne nålestribede sæt med nederdel og skjorte fra Ganni for at få lidt glæde ind i min hverdag… Ha ha, en kvindes fornuft kan sgu bruges til mange ting, må man sige, og gad vide om materialisme rent faktisk kan dulme desperationen efter ferie. Ja, materialisme må være løsningen, så stik mig lige noget designertøj og en flaske Pellegrino, så skal jeg nok blive glad igen!

3 thoughts on “Hvordan holder man ferie?

  1. For et par uger siden holdt min meget gode kollega ferie. Os der var tilbage på pinden besluttede at tage ud på kaffedate en dag efter arbejde. Vi skrev til hende og spurgte, om hun ville med. Hun svarede ærligt tilbage, at det da lød meget hyggeligt, men at hende og hendes kæreste havde aftalt ikke at lave nogle faste planer den sidste uge af deres ferie. Ærlig snak og ret sejt – for ja, man ender ofte med at skulle en masse i sin ferie, og når man så starter arbejde igen, så føler man sig slet ikke udhvilet – tvært i mod 😉

Leave a Reply

