Tip til nærigrøve i New York

Hvis du er ny læser, ved du måske ikke, at jeg i virkeligheden går og gemmer på en indre nærigrøv. Sådan en der har Onkel Joakim tendenser og bliver sådan helt varm indeni, når hun finder rugbrød på tilbud til en femmer i Fakta. Og det kan faktisk være helt godt at være sådan en, der flasher nærigrøv i passende situationer, for så kan man spare op til fede rejser som den, jeg lige har været på i USA. Her kommer således nogle nærigtip til New York.

stattenisland

Staten Island Ferry er gratis, oh yes, du hørte rigtigt, og den sejler tæt på Frihedsgudinden, og man kan se Manhattans skyline fra båden. Hvis man ikke har fået nok boat ride efter den tur, så kan man altid købe sig til en turistet én af slagsen, men prøv lige den søde orange færge først.

IMG_0131

Sushi fra Whole Foods, som er et organisk supermarked, hvor sushien er tilberedt af japanske sushikokke inde i selve supermarkedet. Det er lækkert og billigere end at gå på restaurant og spise sushi, som er ret dyrt. Vi gav 140 kr. for 27 stykker (med reje, ha!)

IMG_0670 IMG_0522

Det er gratis at gå, og mange seværdigheder i New York er udenfor, tilgængelige for turister med tendens til nærigrøve. Dette gælder bl.a. Brooklyn Bridge, 9/11 Memorial (som er to kæmpe huller med vandfald), Times Square mv.

comedy

1 $ pizza og comedy er perfekte alternativer til dyr middag og Broadway show. Stand-up i New York er hundrede gange billigere, mere underholdende og udvider i dén grad ens horisont mere end et iscenesat Broadway show. Tjek priser og tider hos Comedy Cellar eller Stand Up New York. Jeg mener, at vi gav 100 kr. pr. næse for et show på en time med fem forskellige komikere.

central

Donuts koster én sølle dollar hos Dunkin’, og det er gratis at spise den i fredfyldte Central Park.

IMG_0676

Chinatown er hjem for billig kinesisk mad, billige souvenirs og vejskilte hvor navnet på gaden står på bade engelsk og kinesisk. Souvenirs skal ikke købes andre steder end her, og et solidt måltid koster ca. 45 kr.

magnolia IMG_0782

Magnolia Bakery er slet ikke et upper-class sted, hvor priserne overstiger ens forståelsesevne, men derimod et konditori med hyggelig atmosfære og billige priser. Den største cupcake koster 20 kr. mens den mindre koster 10 kr. Jeg sværger seriøst, jeg fik en gulerodskagecupcake, og det er den bedste kage, jeg har fået i mit liv. Den overstiger langt min svigermors, og det siger altså noget! Magnolia Bakery har tre forskellige lokationer i byen, som kan ses på deres hjemmeside her.

IMG_0823

Shake Shack har billige burgere, som er laaaangt bedre end dem fra Maccen. Tjek deres hjemmeside her for lokationer i byen.

Hvad kan I tilføje af tip til New York, både af den nærigsrøvslignende slags, men også de mere ekstravagante?

3 thoughts on “Tip til nærigrøve i New York

  1. Årrrrh, jeg glæder mig så meget til jeg skal til NYC! Endnu mere end før, haha! Godt nok er der et helt år til, men altså.. alligevel!
    Er der nogle gode shopping butikker du også kan anbefale? 😀

    • Ærligt, så kiggede vi ikke særlig meget i butikker, men jeg kan anbefale at tage til SoHO (som står for South of Houston Street), hvor der er en masse lækre forretninger 🙂

Leave a Reply

