New York #1

IMG_0421

IMG_0509 IMG_0549 IMG_0526 IMG_0540IMG_0459

Når man er i New York, bliver man ikke med det samme til Carrie Bradshaw, nej, man slentrer ikke automatisk elegant ned ad de brede fortove iført Manolo Blahniks på vej hen for at slubre en cosmopolitan i sig. Snarere vralter jeg rundt iført løbesko og kasket med sveden drevlende ned ad ryggen og ned mellem ballerne. Numsesved og NYC er ikke to ord, der klinger godt, men akkompagneret af daglige doser iskaffe, donuts og en variation af mad, der siger spar to, så er alting fryd og gammen. Pånær selvfølgelig når solen kl. 12 bager ned på to idioter, der vandrer forvirret rundt ved Hudson River og prøver at finde en turistbåd, der kan vise dem New Yorks sky line set fra vandet. Så er alting ikke helt fryd og gammen. Men vi fandt båden, og vi fik set New York fra vandet, så 1 stort fedt turist point til os!

I aften skal vi se stand-up comedy i West Village (Jim fra The Office kommer, omg, star struck!!), men først skal vi spise all you can eat hot wings + drikke all you can drink beer for sølle 20 $. Og så har jeg selvfølgelig spildt først soya på min nye hvide kjole fra Forever21 og for 2 sek. siden bidrog blomsterstøv fra planten, ved siden af hvor jeg sidder, til det store plettræf på min kjole. Så kender man mig igen, New York ændrer ikke på én, og mon ikke det nok er meget godt. Som bonusinfo kan jeg fortælle, at en vabel under en af mine tæer for hver dag vokser sig større og større. Jeg kalder ham John, og jeg nyder at følge hans udvikling. Om kort tid er han så stor, at han kan stå helt selv, uden hjælp fra tæerne omkring ham, SÅ dygtig altså. Som skaber af sådan en lille størrelse, kan man jo blive helt stolt.

Nu tror jeg, at det er tid til endnu en iskaffe.

15 thoughts on “New York #1

  1. Åh, hvor er det altså godt beskrevet, Emma! Sådan har vi også rendt rundt i dag. Vi har mæsket os i gyros og burger, og det har været SÅ lækkert. Kan i øvrigt anbefale at tage over på Brooklyn-siden og se skylinen derfra – SÅ flot! Bare ikke oplagt i aften. Det vejr opfordrer jo ikke til andet end at tømme den nærmest butik for snacks og slappe af i hotelsengen med godt amerikansk tv 😉 Håber I nyder NYC – det ser sådan ud! Måske støder vi ind i hinanden i løbet af ugen 😉

  2. MIn første tanke efter at have læst det igennem var, ‘Du så nice’ hahaha. Numsesved og John! Dejlige billeder samt læsestof, min dag bliver bare bedre og bedre 🙂

  3. Jeg knuselsker dine ærlige og humoristiske fortællinger Emma, og er VILD med at du blogger fra the big apple! Knus

  4. Åh, jeg fik aldrig kommenteret på dit indlæg inden ferien, men det her indlæg gør bare, at jeg MÅ kommentere: BLIV her!!! Det er så fedt, at der er en ærlig blog, hvor en kvinde tør fortælle om sved og vabler… Det er jo det RIGTIGE liv! Og nyd ferien rigtig meget – og spis alt det, du har lyst til. Når du kommer hjem, får du hurtigt bugt med eventuelle ekstra kilo 🙂

  5. Åh jeg savner NYC! ❤

    Hvis du kommer forbi et sted, hvor man kan købe vaskemiddel, så se om de har en lille rød pen "To Go" fra mærket Tide. Den er uundværlig på roadtrip, den tager alle småpletter på både lyst og farvet tøj – genialt! Vi købte et mindre lager, jeg er sådan der ikke kan have hvidt tøj på uden at spilde på det 😉

  6. Jeg ville godt nok også være star strucked, hvis jeg skulle se John Krasinski! Og det hele lyder mega nice 🙂

  7. du skriver så nice altså, fedt fedt!!
    ved du hvor meget i gav for båd turen rundt om manhatten? hvis det var den i tog? skal selv snart til ny, så kom gerne med gode råd 🙂

    //Sine

    • Den kostede 29 dollar, men efter at have taget den gratis færge til staten Island var det slet ikke nødvendigt med den turister bådtur. Og jeg vil meget gerne komme med tip, for hold op jeg gad godt have vidst en del inden, :)!

      • Så en 150 kr må det være? KOM ENDELIG MED TIP!!! det kunne være så nice, kunne forstille mig jeg ville se de samme ting som dig, derhenne, hehe 🙂 hvornår kommer I hjem 🙂 ?

  8. Ha ha ha, hvor er det godt! 🙂 Bliv endelig ved med at skrive – du er for god til det. Fortsat god tur i det store US and A.

Leave a Reply

