Status og på gensyn

IMG_9440

I morgen tidlig flyver E og jeg mod det store Amerika, hvor vi skal besøge først New York og bagefter flyve til Florida, hvor vi vil køre mod Texas og tilbage igen. Jeg kommer ikke til at blogge undervejs, primært fordi jeg gerne vil nyde ferien, men også fordi jeg har mistet noget af motivationen for at blogge. Jeg har haft overvejet at lukke Oh My Gown ned, se mig slået og erkende, at min blog simpelthen ikke er interessant nok til at eksistere.

Jeg ved ikke, hvornår det startede, men jeg tror, det var i midten af maj, hvor jeg kan se, at antallet af mine indlæg er faldet markant. Men hvorfor? Igen, jeg ved det ikke helt, jeg tror, det er en blanding af mange faktorer. På en eller anden måde føler jeg, at jeg har skrevet det, jeg havde at byde på, og nu føler jeg mig tom. Samtidig fik jeg i løbet af foråret så uendeligt meget ros for de blogindlæg, jeg lavede, men den ros blev ikke til succes, og dét er demotiverende. Antallet af læsere steg ikke, jeg fik ikke nogen anbefalinger, og det er altså nødvendigt, hvis man vil beholde motivationen for at blogge – opbakning fra læsere og andre bloggere er uundværlig! Og jeg bliver altså lidt harm, for der findes en håndfuld virkelig gode bloggere (mig selv inklusiv, hø), som burde have så meget mere succes, end de har nu, men der er ingen, der anbefaler dem. For mig at se er der et helt tydeligt mønster, hvor  store bloggere anbefaler deres egne gode venner, og så får disse enorm succes. Ikke at det er dårlige blogs, slet ikke, men det er bare dårlig stil, synes jeg. Content is king, svarede Acie til mig i en kommentar, da jeg havde kritiseret store bloggeres tendens til ikke at anbefale andre. Hun har jo på sin vis ret, men ikke desto mindre blev jeg utroligt provokeret, fordi man som blogger kan have nok så godt indhold, men hvis det ikke bliver spredt, så sker der ligesom ikke noget.

Anyways, jeg har ingen idé om, hvor mange og hvem der følger med derude bag skærmen, og om der overhovedet er nogen, der ville sætte pris på, at jeg fortsatte med at blogge, men jeg har alligevel tænkt mig at fortsætte, når jeg kommer hjem til august. I ved, give det et ekstra forsøg, måske gentænke mit koncept lidt, for jeg har virkelig syntes, at det har været sjovt at blogge. I sidste ende kan man bare ikke blive ved med at blogge 100 % for sin egen skyld – der er nødt til at være nogen i den anden ende. Hvis I vil, må I meget gerne skrive, hvad I synes har været mere eller mindre godt.

Ellers vil jeg ønske jer en dejlig juli måned, det ved jeg i hvert fald, at jeg får 🙂

32 thoughts on “Status og på gensyn

  1. Jeg håber du kommer på banen igen! Jeg er inde og tjekke hver dag om der er kommet nyt fra dig 🙂 Du er skøn at læse om! Nede på jorden og meget tiltalende. Og så elsker jeg din stil, farver og mønster kan vi lide 😉
    God ferie! 🙂

  2. Jeg håber du kommer på banen igen! Jeg er inde og tjekke hver dag om der er kommet nyt fra dig 🙂 Du er skøn at læse om, nede på jorden og meget tiltalende. Og så elsker jeg din stil, farver og mønstre kan vi lide! 🙂
    God ferie 🙂

  3. Jeg glæder mig i hvert fald til at følge din blog videre. Dine indlæg er altid et af de første, jeg klikker på, når jeg ser dem i Bloglovin’. Hav en skøn tur til USA!

  4. Jeg kan sagtens forstå din frustration, men stop for guds skyld ikke din blog, den er virkelig en af de mest velformulerede og fineste i sfæren!

  5. Jeg har aldrig kommenteret på din blog før, og gør det generelt aldrig på de blogs jeg læser. Men, jeg vil virkelig savne din blog hvis du stopper. Vores stil minder ikke rigtig om hinanden, men jeg elsker at følge med i dine tanker omkring tøj og garderobe. Ud over det, striker mig som typen jeg sagtens kunne være veninder med i virkeligheden. (Også syntes jeg det med content is king, er rigtig nok. – bare lidt sjovt at det skulle komme fra Acie, hendes content er ikke særlig konge (syntes jeg)).

    • Lige mine ord! Emma, du må virkelig ikke stoppe med at blogge. Der findes alt for mange blogs udelukkende med sponsorerede indlæg eller andet intetsigende – din skiller sig ud! Den er meget mere nærværende og i øjenhøjde.
      – Og som Ida her også siger, sjovt at “content is king” skulle komme fra Acie. Jeg fulgte engang hendes blog, men jo større den blev, desto kedeligere blev den. Spons og intetsigende “dagens outfit” har bare aldrig tiltalt mig. Så fortsæt endelig din blog! 🙂

      God tur til USA! 🙂

  6. Jeg synes det ville være virkelig ærgerligt, hvis du stoppede med at blogge. For mig at se, virkede det som om du havde gang i alt det rigtige. Og så tror jeg bare man virkelig skal være tålmodig. Men jeg kan ærlig talt ikke give nogle gode råd, men jeg håber at du vender tilbage med fornyet energi og om ikke andet, at din tur til USA bliver helt fantastisk! Jeg har i øvrigt også sendt en mail afsted til dig – håber den er nået frem 🙂 Er ked af at jeg ikke fik sendt vores playliste afsted noget før.

  7. Jeg er kommet til som læser for ikke så lang tid siden og er vældigt underholdt af dig, dine tanker og billeder. Jeg synes, der er enorm stor kvalitet i de upcoming blogs (som din), fordi den på en eller anden måde er mere ærlig i sit udtryk. De helt store blogs synes jeg efterhånden er lidt for polerede og det kan jeg godt lide, at din ikke er 🙂 Rigtig god rejse, det lyder fantastisk!

  8. åh, jeg håber ikke du stopper søde Emma. Dine blogs er en af mine yndlings – det ved du vist allerede, og du har da også fået en anbefaling eller to med fra mig 🙂

    Hav en rigtig, rigtig dejlig ferie, jeg håber, at du vender tilbage.

  9. Jeg er en ny læser – kommet til her i foråret og har bestemt tænkt mig at blive ved med at følge dig på bloglovin’. Jeg kan godt lide din blog fordi du giver et lille indblik i et liv der ligner mit eget meget, men alligevel er dit på en helt særlig, fin måde 🙂

  10. Søde Emma, jeg kender alt for godt det med at føle at det nærmest er umuligt at få et ben til jorden i hele den her store blogverden og at tænke at alle de store bloggere kun anbefaler hinanden. Vi har jo snakket (skrevet) en smule om det og jeg ved virkelig heller ikke hvad man stiller op, andet end at være vedholdende men til tider kan det godt virke lidt håbløst når læsertallet ikke stiger. Overhovedet! Selvom vi hverken er lige gamle, har samme stil eller blogger om det samme så synes jeg at din blog er virkelig hyggelig, nede på jorden og ægte og det ville være en skam hvis du stoppede. Tag på ferie, giv den gas og lad være med at spekulere på bloggen, måske du kommer hjem med fornyet energi og motivation. Det kan jo være at du så finder ud af at konceptet netop skal ændres bare en smule så du føler at du igen har masser at byde ind med. Selvom min blog hovedsageligt er mad så bliver der alligevel blandet en del indlæg med almindeligt hverdagsliv og alt muligt andet ind – netop for at jeg ikke løber tør for emner, selvom det selvfølgelig ikke er altid man er lige inspireret og motiveret.

    Det blev en kæmpe lang besked, jeg håber at den er nogenlunde forståelig.

    Må du få den bedste ferie, er næsten ikke spor misundelig 😉

  11. P.S Det med content is king er jo sådan set rigtigt nok men som du selv siger så er det bare virkelig svært at få folk til at opdage at små blogs også kan have virkelig godt indhold, for de blogs bliver man jo ikke nemt gjort opmærksom på, så det er jo nemt nok for “gamle” og store bloggere som Acie at sige fordi der i dag er kæmpe stor konkurrence, meget mere end da mange af dem startede. Du kan trøste dig med at du trods alt stadig klarer dig meget bedre end mig 😉

  12. Jeg hber psyko meget, du fortsætter! Du er virkelig et friskt pust i overpolerede blogland. Dig, Miriam og Anne-Li fra Gowns and Roses synes jeg er rigtig gode til at kommunikere i øjenhøjde. Og der er altså ikke mange af jer.
    Jeg synes, det bedste ved din blog er dine observationer omkring bloggere og mode og stil. Og jeg ville helt sikkert savne din starstruckhed, dine fraklip, dine overvejelser og bekymringer om livet, som vi allesammen har. Men som de andre ikke deler.

  13. Tja… men måske de store bloggere ikke kender til din blog? Er man ikke også selv ansvarlig for at gøre sig bemærket – tænker jeg? Det er jo svært at anbefale noget, som man ikke har haft mulighed for at få kendskab til.

    God tur til USA, jeg er meget misundelig 🙂

  14. Det jeg bedst kan lide ved din blog er dine ærlige tanker om hverdagen og livet generelt. De små sjove fortællinger som f.eks den med hundelorten. Jeg håber virkelig ikke, at du stopper med at blogge. Din blog er min yndlings blog!!!
    Ha’ en fantastisk tur til USA!

  15. Jeg kan virkelig godt lide din blog. Din tøjstil minder meget om min og så skriver du fangende og beskrivende. Det kan jeg godt lide.
    Men blogger man fordi man vil have succes, events og gaver – eller fordi man godt kan lide, at blogge? Jeg forsøgte selv i en periode, men opgav, det er sgu bare sjovere med læsere som vil kommentere og være med. Jeg kan sagtens følge dig.
    God tur!!!

  16. Jeg har næsten først lige opdaget din blog – og den er på kort tid blevet en favorit. Du skriver lige ud af posen, og der er ikke tale om glansbilleder – du er virkelig. Det synes jeg er ret fedt, og desværre ikke noget der er sådan rigtigt tilstedeværende i blogland…

    Jeg håber du får lysten tilbage – og så håber jeg der er nogen der gider anbefale dig…. Jeg gider i hvert fald godt 🙂 Ha’ en fab tur over there!

  17. I feel you!
    Men lad os blive ved og hygge os med det, vi gør – om ikke andet kan vi bakke hinanden op 😀
    Jeg ville i hvert fald blive ked af det, hvis du lukkede og slukkede!
    Jeg håber, I får en skøn skøn tur til USA, og at du kommer hjem med fornyet motivation 🙂
    Kærlig hilsen Anne-Li

  18. Don’t stop. Just D O N’ T. Please la’ vær. Hold dig en skøn, lang og fortjent ferie og kom tilbage og blæs os bagover. Du er dejlig, helt nede på jorden, og en rigtig god historiefortæller. I dag gik jeg forbi en hundelortecentral i Vanløse og sendte smil til dit indlæg om hundelorten, du altid mødte på din vej.
    Vil i øvrigt gi’ dig ret i at der er en tendens til at de øverste i blogosfæren har lidt en lukket klub. Der er kommet mange til siden “de store” startede deres blogs, men tror egentlig ikke at det er overlagt de ikke linker til nye blogs. Tror tit, de har travlt med deres eget.
    Ha’ en pragtfuld ferie!

  19. Jeg kan virkelig godt lide din blog! Du skriver kort, ærligt og skarpt! Ville gerne have mere tid til at kommentere hist og her, men læser alle indlæg med glæde! Og håber at kunne følge dig fremover – også med faglige og personlige overvejelser (en snak jeg vist aldrig fik rundet helt af). Hav en fantastisk tur 🙂

  20. Smukke Emma – jeg har netop sendt dig en mail, men glemte i farten at høre om det er muligt at få et link til det indlæg hvor kommentaren til Acie og hendes svar fremgår i? Stort knus.

  21. Jeg synes du har den fineste fine blog og dine inglæg og tanker er det der gør dig anderledes fra andre bloggere. Du reflekterer og er ærlig, så fedt. Jeg håber jeg kan blive ved med at følge med her på bloggen. Thumbs up:D

  22. Søde Emsen, du ved at jeg følger med, men jeg bliver samtidig nødt til at modsige dig. Det er muligt kun at blogge for sin egen skyld, det har jeg gjort i 100 år, for jeg kan ikke overleve uden at skrive alle mine tanker ned 🙂 Der er alt for meget forvirring i mit hoved, men det er selvfølgelig svært uden at bloggen bliver alt for personlig. Keep up the good work, og god ferie!

  23. Jeg er så dårlig til at kommentere, men din blog er altså så fin, god og rar! Som nogle har sagt oppeover, så tjekker jeg også din blog ud som noget af det første (er blevet frygtelig skuffet her de sidste par dage – uden at blame overhovedet, for det er jo din lyst der skal drive det, jeg kan bare godt lide dine indlæg)
    Ha en god tur til USA, og så håber jeg netforbindelsen er god i Ghana, så jeg kan få tjekket dig ud igen i august 🙂

  24. Søde Emma! Du er en af de bedste blogs på hele min blog-lovin!
    Din blok (og Miriams Blok) er de to blogs jeg konsekvent altid læser først hvis der er nye indlæg i min blog-lovin ! 😀
    Dine indlæg er altid nede på jorden, underholdende, og spændende, og selv på modefronten har du mig med 😀 (jeg er normalt ikke til modebloggere) men hver eneste af dine indlæg læser jeg til ende 😀 hav en rigtig god tur i USA, og så ses vi når du kommer tilbage 🙂

  25. Som mange har skrevet, så vil det da være ærgerligt, hvis du stopper nu. Jeg er gammel af gårde i blogverdenen (havde selv en blog i herrens år 2005) og har læst rigtig mange blogs. Du er den første blog jeg er begyndt at følge i nyere tid (læs flere år). Ærligt, så aner jeg ikke hvem de “store” bloggeren du nævner er, for jeg har aldrig læst deres blog. Men jeg har læst DIN og jeg synes den er virkelig fin. Kan godt li’ din tøjstil og tilgang til tøj (det var det som førte mig herind), men mest af alt kan jeg godt li’ dit skæve perspektiv og din ærlighed om, at ting bare nogle gange er hverdag og ikke højt oppe at flyve. Så det er derfor jeg kigger forbi og vil da være ked af, at du stoppede. Hvordan skal en 29-årig kvinde som mig ellers kunne holde sig tøjmæssigt ung med de unge 🙂 Jeg skriver normalvis aldrig kommentarer på blogs, men synes lige du fortjente en anerkendelse. Jeg kan desværre hverken anbefale dig eller hjælpe dig i kampen med/mod andre blogs, men nu har du fået et pip fra en læser, som er hooked! Kh hende den gamle

  26. Jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv – Jeg er helt enig i dine pointer og har haft det på præcis samme måde og stået med de selv samme følelser! Det blev som bekendt, i kombination med en række andre faktorer herunder for få timer i døgnet, enden på mit eventyr! Men Emma, hvor jeg dog ikke håber, at det bliver enden på dit eventyr, din rejse! Jeg nyder at følge med og inspireres gang på gang, af tekster såvel som billeder! 🙂

    Ha’ en fantastisk ferie! Jeg glæder mig til at høre om din tur 🙂

  27. Er helt med på hvad du siger! Blogger selv i mommyblog genren, hvor der også er den vilde “konkurrence” og sammentømring i toppen. Jeg er en lille fisk, men har de sødestes trofaste læsere der kommentere og følger med, og så kan jeg ikke lade være med at blogge. Har så mange ideer og inspiration jeg må ud med 🙂 Små blogs har en charme og en ærlighed, og faktisk gider jeg ikke de blogs der kun skriver om den seneste goodiebag eller event. Men det er da 110% federe med læsere og respons! Ellers kunne man jo nøjes med en dagbog i skuffen 🙂 Jeg synes din blog er ærlig, charmerende og fin, og det lyder til du nyder at blogge! Så rigtig god tur, og hold en pause fra læsertalsræs 🙂
    Kh Henriette // blondinemor.dk

  28. Jeg har også fulgt med siden foråret, og jeg vil bare sige som så mange andre, at jeg vil være ked af det, hvis du stopper. Du er inspirerende, sød og først og fremmest sjov at læse. En af mine favorit-blogs! Jeg kommenterer nærmest aldrig, men jeg læser alle dine indlæg:)

  29. NOOOOOOOOOOOOOOOOOO! Stay!
    Jeg har aldrig fulgt med i blogs, da de fleste irriterer mig. Det hele er stillet for urealistisk op. De er så skide glade all the time, og går i sort og hvidt tøj med et surt ansigt (er jo moderigt agtigt). Men din blog er realistisk, sååååå sjov, og elsker din tøjstil som er farverig og mønstret. Dine fraklip er de BEDSTE!

    Keep it up, jeg kigger hver dag om der er noget nyt fra dig 🙂 Og i hvert indlæg får man et smil på læben.

    Super god ferie til dig og E!

Leave a Reply

