Et overblik over min stil i 2014

IMG_7818tulipanIMG_7225-830x553mimer2IMG_7444-830x553hej201IMG_9611hvidogbordeauxIMG_9967ganniIMG_74861skovenyoghurtIMG_8245dagens2IMG_02201enkelhedIMG_8469-830x553

Jeg ved ikke, om jeg har en bestemt stil eller hvad, som regel tager jeg bare det på, som jeg synes er pænt. Og det samme gælder egentligt for det tøj, jeg køber. Hvis det er pænt nok, så ryger det med hjem. Men det vil jeg gerne lave lidt om på, jeg kunne godt tænke mig en stil med en klar rød tråd. Og ikke bogstavligt talt, for det kunne godt lade sig gøre, at jeg havde rødt på hver dag, så meget som jeg har af den farve, ha! Udover rød er jeg utroligt glad for kjoler(!), blomsterprint, striber og min hvide t-shirt. Så hvis jeg på en måde kan skabe min stil rundt omkring de grundelementer, så ville det være rigtig godt, tror jeg.

Noget af det tøj, I ser på billederne, er enten blevet smidt ud pga. slid eller blevet solgt. F.eks. solgte jeg min lædernederdel, fordi den desværre var lidt for stor, og så fik jeg slet ikke gået med den. Så sådan en må og skal jeg have til efteråret, råb lige op, hvis I falder over en, som pæn og forholdsvis billig – eller brugt. Udover det vil jeg gerne have flere t-shirts, nogle mønstrede og nogle ensfarvede. Nogle forslag til hvor man kan købe pæne t-shirts? Jeg har bl.a. kig på nogle fra Ganni og Zoe Karssen, faktisk har jeg kig på alt fra Ganni lige nu, ha ha!

Ser I noget, som jeg ikke ser? Da jeg lavede garderobestatus, var I simpelthen så søde at give mig en masse råd, som jeg har skrevet ned i et lille fint word dokument, så hold jer endelig ikke tilbage med gode råd osv. – hvis I sidder med eksamen, så er det en fin overspringshandling 😉

 

7 thoughts on “Et overblik over min stil i 2014

  1. Jeg synes ellers der er en klar rød tråd i din stil. Feminin, elegant med en forkærlighed for print og farver 🙂

  2. Jeg tror at de stil ændre sig efter årstiderne, med dybere og mørkere farver om efteråret og vinteren også lysere pastel og blomstrede mønstre om sommeren. Måske? 🙂

    P.S. Jeg hader A&O.

  3. Når man kigger sådan nogle billeder igennem er det ikke så svært at udse sig nogle favoritter. Det afhænger selvfølgelig af smag, men også af stemning, minder og alt mulig andet. Det er ret nemt for mig at være objektiv og vælge de outfit jeg faktisk synes er pænest til dig. Jeg ved ikke om de er behagelige for dig, om du har minder gemt i lommen eller andet som kan gøre du selv føler dit outfit er “bedre” end det egentlig er. jeg bruger selv folk jeg ikke kender så godt rigtig meget. Det er nemmere for dem t være nådesløse og faktisk fortælle hvad de synes. (og det er IKKE fordi jeg synes der er noget galt med din stil, bare et trick til at blive endnu mere bevidst).

    Rød, kjoler, blomsterprint og striber.

    Virkelig gode grundelementer iforhold til farve og print, men jeg tror du skal være lidt mere specifik i forhold til form og materiale.
    Først og fremmest har du tabt dig rigtig meget, og det har uden tvivl gjort at du kan tillade dig rigtig meget.
    Personligt synes jeg bedst om dine outfits med markeret talje. Når du har kjole på kan jeg godt lide at din overdel er stram: Den leopardplettede kjole frem for den lyse mønstrede med bindebånd. Når du har stramme bukser på, eller nederdel, kan jeg godt lide din overdel larmer lidt, som med din printede t-shirts.
    Desuden elsker jeg dit outfit med de blå bukser og den hvide tee. Jeg ville desuden tror at du ville rocke det for vildt med en løst stribet tee til også. Eller måske den stribede med pufærmer.

    Har du nogensiden tænkt over hvordan du ville gå klædt hvis du skulle skabe en uniform? Jeg synes selv det er en ret god øvelse til at finde kernen af sin stil.

    Når det kommer til materialer så bliver det lidt mere komplekst, og der er altid undtagelser. Jeg kan kun tage udgangspunkt i mig selv, men jeg går meget sjældent i overdele lavet i ren bomuld. Hvis jeg gør det, kommer jeg til at se meget sjusket ud. Mit yndlignsmateriale til bluser er chiffon-polyester, endelig ikke silke 😀

    Måske du allerede kender svaret på alt det jeg skriver, hvis ikke, så har du lidt at tænke over…

    Og igen, er jeg for irriterende, så er det altså helt i orden. Jeg kan ikke lade være med at give mit besyv med…

    • Hej Trine. Tusind tak for din kommentar! Du har helt ret i, at det er en god idé at tænke i form og materialer. Jeg kan også bedst lide, når tøjet strammer med taljen, da det er den (altså taljen), som er noget af det, jeg bedst kan lide ved min krop (mine lår not så much, ha). Og så kan jeg også godt lide chiffon-polyester!

      Jeg vil tage øvelsen om en uniform til mig. Må jeg spørge, hvad din er? 🙂

  4. Jeg synes faktisk, det er fedt, at du ikke nødvendigvis har en råd tråd i dine outfits, at de ikke er underlagt en eller anden overordnet diktering. Her tænker jeg på, hvorledes blogland er/har været ramt af sort-sort.sort-stilen. Du skiller dig ud med farver, striber, prints – men ser også flot ud i sort! Det feminine aspekt er måske den røde tråd, når jeg tænker over det! Godt ser det i hvert fald ud. Bliv ved med det.

    • Hvor er du sød, tak.
      Jeg har skam ikke tænkt mig at have sort som rød tråd, men måske har du ret: Jeg behøver ikke nogen rød tråd 🙂

      P.s. forresten til helvede med røde tråde, jeg skriver opgave lige nu, som har total mangel på rød tråd. hader egentligt det begreb.

  5. Du bære nemlig taljesnittet så flot, som andre også kommentere på. Det syntes jeg bestemt du kan/bør gøre mere i. Måske også nogle højtaljet bukser? Det er jeg total sucker for.

    Også højtaljet shorts for at mixe lidt. Du gør det jo allerede så godt, at det er svært at komme med mere 😀

Leave a Reply

