Dobbelt op på forkælelse + tip til Århus?

IMG_9922IMG_9901IMG_9904IMG_9925IMG_9900

I søndags fejrede min lille familie min mor. Jeg er enebarn, så det var bare min far, min mor, E og mig selv. Min mor havde fødselsdag, og så var det ovenikøbet mors dag. Dobbelt op på forkælelse! Normalt fejrer vi ikke mors dag hjemme hos os, og jeg er da også overrasket over den massive mængde mor-indlæg fra bloggere her i Danmark. Jeg har mest af alt haft lyst til at lægge tonsvis af kommentarer med platte (omend vældig sjove!) din-mor jokes, men jeg konkluderede, at det nok ikke var passende…

Hvorom alting er, så var jeg mildest talt gået amok i Søstrene Grene og havde både købt kort, gavepapir og kagepynt i pæne pastelfarver, og det faldt heldigvis i min mors smag, og så bliver det ikke bedre. Det føles simpelthen så skønt at glæde andre mennesker. Især når det ikke koster særlig meget, ha!

Og så er sagen den, at jeg i forbindelse med mit arbejde skal til Århus på torsdag og foretage et interview i udkanten af Århus. Jeg har aldrig været der og har besluttet mig for at blive der et par timer efter interviewet for at se byen, inden jeg drager hjem igen. Så hvor skal jeg shoppe, hvor skal jeg spise min frokost, og hvor skal jeg drikke min latte? 🙂 og er det værd at bruge tiden på Aros (især når man ikke har en fotograf med sig, der kan tage et billede i den der gang med alle farverne?)

12 thoughts on “Dobbelt op på forkælelse + tip til Århus?

  1. AROS er helt sikkert et kig værd for tiden, de har flere vildt spændende udstillinger og så er der selvfølgelig regnbuen, som måske nok er hurtigt overstået, men giver et flot kig ud over byen.
    Jeg ville finde ned til store torv for at shoppe, her ligger Støy Munkholm og der er mange små gader i Latinerkvarteret der har lækre butikker.
    Drik din latte på café Englen og spis frokost på café Jorden for verdens bedste clubsandwich eller Haute Friture for billig fusions fastfood (alle tre i Latinerkvarteret). Så får du i hvert fald en smagsprøve på nogle af mine yndlings gemmesteder her i Århus 🙂

  2. Stort tillykke med din mor – søndag var endda også dagen, hvor jeg blev et år ældre 🙂

    Ift. Aarhus så er Langhoff & Juul i Guldsmedegade et virkelig godt bud på både kaffe og frokost. Stemningen er skøn og maden lækker! God shopping er i samme område som caféen, dvs. Latinerkvarteret i Aarhus, hvor butikker som Ganni, Gai & Lisva osv. holder til. Da jeg boede i byen, var det klart et favoritområderne og det ligger ganske tæt på Magasin, der er virkelig god og langt mindre hektisk en den københavnske.

  3. Tag et smut til latinerkvarteret, der ligger i den nordlige ende af centrum, for enden af Strøget. Her ligger alle de hyggelige cafeer, genbrugsbutikker og designerbutikker. Og så er stemningen bare helt igennem fantastisk!

  4. Hvor er jeg bare lettet over at læse, at jeg ikke har samme forhold til mors dag som resten af blogland tilsyneladende har! Men jeg fejrer heller ikke hverken Halloween eller Valentine’s dag 😉

    Århus er en fantastisk by, så det lyder som en fornuftig beslutning, om end jeg synes, at et par timer lyder af lidt for lidt! Du må udnytte tiden og gå meget målrettet rundet mellem følgende butikker: Hørlyck som er en fantastisk (og dyr!) skobutik, FF2 som har et virkelig lækkert og eksklusivt udvalg af bl.a. Alexander Wang, Stella McCartney m.fl (Desværre(!!!) forhandler de ikke længere Stine Goya) og Støy Munkholm som stort set er det eneste sted jeg shopper her i Århus! 🙂 De ligger alle placeret nede omkring Store og Lille Torv og Latinerkvarteret – Den aller hyggeligste del af Århus 🙂 Din frokost kan du evt. spise hos Langhoff&Juul som har lokaler i Guldsmedgade, i samme område som de nævnte butikker – Indretningen, stemningen og betjeningen er altså noget helt særligt! 🙂

    Og hvis der er tid til overs kan et besøg på Aros bestemt anbefales!

  5. Gode gamle Aarhus. Jeg synes, du skal tage ned i Latinerkvarteret, som er rigtig hyggeligt, og der alle de smarte befinder sig. Hvis du googlemap’er det, så er det i området omkring Klostertorv, Mejlgade, Store + Lille Torv og Nørre Allé. Der er mange små gader med hyggelige butikker og caféer.

  6. Haha, du skulle så meget ha’ skrevet alskens upassende din-mor-jokes 😉

    Hvis du kun har et par timer i Aarhus, er det ikke nok til at nyde Aros. Spis frokost på Langhoff & Juul eller på Lynfabrikken. Drik latte (eller anden gudeskøn kaffe) hos Søren Stiller. Han har Great Coffee – en himmelplet af en baggårdskaffebar. I Aarhus’ H&M’er kan du finde meget godt, der ellers bliver rippet væk i Kbh, så de er klart et besøg værd. Find dem på Clemens Bro og Lilletorv.

    God Aarhus-tur 🙂

  7. Jeg skulle lige til at skrive, at du da skulle se MIG… indtil jeg så, at du kommer til byen torsdag, hvor jeg selvfølgelig arbejder hele dagen. æv!

    Ellers vil jeg give de andre damer i kommentarfeltet ret: Du skal shoppe i latinerkvarteret, spise frokost hos Langhoff & Juul og drikke byens bedste kaffe hos fantastiske Altura Kaffe 🙂

  8. Åh, du skal glæde dig til at komme forbi dejlige Århus! Jeg har altid boet her, og har også lige et par tips til dig:

    Kaffen skal du drikke på café Drudenfuss (Latinerkvarteret), hvis du vil besøge et rigtig Århus-sted. Der er super hyggeligt, når der er lidt varmere i vejret, og de sætter bordene ud på fortovet.
    Hvis det er regnvejr skal du besøge Sigfreds Kaffebar der ligger i kælderen under Vangsgaards boghandel i Ryesgade (strøget).
    Ellers er La Cabra og Great Coffee også to bud på steder med rigtig, rigtig god kaffe 🙂

    Frokosten kan spises på Haute Friture – både på grund af den gode mad og for at få muligheden for at betragte “hipsterhøjen” udenfor vinduet, mens du spiser – det er en gammel bunker med græs på, hvor alle hipstere i Århus samles, når solen skinner 🙂
    Ellers er Oli Nico og Langhoff & Juul også to af mine yndlingssteder i Århus. Dejlig stemning og super sød betjening.

    Og som alle andre herinde siger, så skal du gå tur i Latinerkvarteret og tage et kig i de mange fine butikker. Du kan evt. krydse Nørregade, når du er i den del af byen og gå en tur i Øgadekvarteret. Der er nemlig super hyggeligt 🙂

  9. Tag ned på Great Coffee og drik din kaffe (Søren, som driver stedet, har har netop vundet DM i kaffe – han er fantastisk!) Nu er der kommet en masse tips til Latinerkvarteret, mens Frederiksbjerg måske er blevet lidt overset.. kig forbi Jægergårdsgade og spis frokost på Juliette, som er en fransk fusionsrestaurant/bistro (de har verdens bedste fusionsburger og håndskårne fritter!) Her finder du også Fika (frokostcafe, fortrinsvist økologisk og vegetarisk) og hvis du fortsætter ud mod Frederiks Allé, støder du ind i Glad! (som minder om Fika) og Mikuna, som er et nyåbnet vegansk sted, som skulle lave ganske fantastisk mad!
    Hvis vejret er godt, skal du slå dig ned i en af byens parker – det kan kun anbefales!

Leave a Reply

