Tærteopskrift

tærter

Jeg er virkelig blevet bidt af en gal tærtemand. Eller kone. Jeg er i hvert fald bidt! OG jeg er indehaver af den perfekte opskrift på tærtedej. Direkte fra svigermors gemmer, den dejlige dame. Dejen er nem at have med at gøre, den klistrer ikke og så bliver tærten lækker sprød.

100 gram hvedemel

50 gram grahamsmel

50 gram sesamfrø

1/2 dl olivenolie

1 dl vand

Lidt salt

Det hele blandes, æltes og skal sammen med fyldet og æggemassen i ovnen i en time ved 180 grader. Vupti! Lækker, sund og SU-venlig mad!

6 thoughts on “Tærteopskrift

  1. Fedt! Den opskrift jeg har på tærtedej er nemlig med en masse smør i, og det er altså ikke altid jeg liiige synes jeg skal indtage så meget af den slags. 😀

  2. Hej, det lyder lækkert. Lige for en sikkerheds skyld: skal tærtedejen ikke bages først uden fyld?
    Tak for en skøn blog 🙂
    Hilsen Trine

Leave a Reply

