Dagens: Skabsminimalist

dagens1dagens2

// Trøje: Strikket af min mor // Nederdel (kjole): Genbrug // Støvler: Acne Track //

Jeg tror, at jeg vil beskrive mig selv som skabsminimalist. Til daglig går jeg ofte i farverigt tøj bestående af pasteller, store øreringe og mønstermiks. Og jeg er vild med det. Men indeni er der en lille modehungrende skabning, som er vild med farverne sort, hvid og grå og materialerne læder, strik og silke. Et lille væsen som kommer helt op at køre over sætninger som “sådan skaber du et perfekt sort look med forskellige materialer”, og som savler over inspirationsbilleder af lædershorts og hvide t-shirts.

Og den lille skabsblackster kæmper ret ofte om opmærksomheden med regnbue-entusiasten, når der skal vælges tøj om morgenen. De diskuterer frem og tilbage, finder styrker og svagheder, og nogle gange er der stof nok til en hel gymnasiekronik! Ofte vinder den ene, nogle gange den anden, men næsten altid finder de frem til et kompromis ligesom ovenstående, hvor lædernederdel og grå stik er blevet akkompagneret af store guldøreringe fra Zarah Voigt.

Og således bliver det altså, at I her på bloggen finder både enkelt tøj og skøre outfits, for jeg er vild med alt tøj og alle stilarter! Jeg kan ikke beslutte mig for en rød tråd i mine outfits og helt ærligt, så ville det da blive for kedeligt, hvis man kun “måtte” købe enten sort eller farverigt tøj eller kun “måtte” holde sig til en bestemt stilart.

7 thoughts on “Dagens: Skabsminimalist

  1. Men hvor er det fraaaa?

    Jeg er en forholdsvis ny læser her hos dig, og jeg vil bare fortælle dig, at jeg synes du gør det helt vildt godt.

    Det her outfit er nok mere mig (og derfor vil jeg vildt gerne høre hvor nederdelen og trøjen er fra??) end mange af dine andre, men du skriver simpelthen så skidegodt, at det er totalt lige meget, om du kører den ind med minimalisme eller mønstereksplosion. Jeg er fan!

    Hav en dejlig søndag 🙂

    • Lækkert at høre, at du følger med, det er så dejligt! 🙂 Nederdelen er faktisk en læderkjole fra en genbrugsforretning, og trøjen har min mor sgu strikket! DEJLIGT du også er her for teksten, det betyder rigtig meget 🙂

  2. I mine gymnasieår havde min indre regnbueentusiast kronede dage, det kunne slet ikke blive vildt og farverigt nok. Og jeg elskede det! Med alderen er der dog sneget sig en mere minimalistisk side ind, så jeg må tit minde mig selv om, hvad jeg egentlig har det bedst med at gå i – selvom jeg finder noget fantastisk farverigt (eller skinnende! Glimmer er også godt), så er det egentlig mere rolige looks, jeg føler mig tilpas i (selvom jeg ikke helt ved, om andre ville putte dem i den kategori, ha).

    Jeg elsker stadig farver og blomster – men helst ikke det hele på én gang. En vild skjorte til sorte bukser er lige mig, hvorimod gymnasie-Stine ville have parret den med et par farvede bukser. OG sko, bare fordi hun kunne. Nå, men en lang smøre om mig, jeg ville egentlig bare sige, at jeg er vild med alle dine outfits 😉

  3. Jeg kender det alt for godt! Jeg bliver i perioder helt besat af de forskellige “retninger”, og efter en lang periode med farveeksplosioner har jeg lige for tiden behov for noget lidt mere afdæmpet. Dermed ikke sagt at det ikke skifter fra dag til dag, for det gør det i takt med mit humør (og om jeg har nogle ikke-hullede strømpebukser tilbage i den rigtige farve 😀 )
    Jeg er helt vild med dit sæt, og jeg kunne sagtens finde på at trække i noget lignende – dog sandsynligvis akkompagneret af en vild læbefarve 🙂

    Og jeg synes altså bare, det er fedt, at der ikke nødvendigvis er en rød tråd! Sådan en kan ofte begrænse mere, end den kan gavne 😀

Leave a Reply

