Sundhedsudfordring

IMG_8536Jeg har jo siden oktober forsøgt at spise meget sundere, og af den årsag har jeg tabt mig. Jeg ved dog faktisk ikke, hvor meget, ha ha, for vi har ingen vægt herhjemme. På det seneste er det dog gået lidt op og ned, så nu har jeg sammen med en veninde besluttet at lave en tre-ugers udfordring, hvor vi vil have fokus på at spise ekstra mange grøntsager og færre kalorier og helt undgå slik og fastfood. Det var meningen, at det skulle begynde i mandags, og jeg har da heller ikke spist slik eller kage, men i går var E og jeg på restaurant, og i aften skal jeg drikke mig stang-bacardi til vennefest på min venindes højskole.

Så i morgen, søndag, begynder tre uger som hellig sundhedsfreak for alvor! Jeg har endda købt FiberHusk, som så mange bloggere skriver om, så jeg er total klar til at bage broccoliboller og lave bananpandekager, ha! Hvis I synes, at det kunne være sjovt at joine min lille udfordring, så skriv lige i kommentarfeltet, så kan vi jo evt. dele erfaringer, opskrifter mv. 🙂

4 thoughts on “Sundhedsudfordring

  1. Lyder hyggeligt med vennefest, sådan noget er altid godt.

    Jeg kunne godt tænke mig at være med, men det bliver ikke i denne omgang. Skal til samtale med en gastromedicener d. 26, fordi der er en masse bølv med min mave, så end til da er jeg på skånekost…

  2. Jeg ville vildt gerne undgå alt det usunde i tre uger og dele erfaringer. Men jeg ved med mig selv, at jeg ikke kan holde det, hvis jeg skærer alt det “sjove” væk. Dog vil jeg forsøge at lave en sund madplan og så gemme mine syndige indtag til sociale sammenhænge. I dag står den dog på hjemmelavede burgere (inklusiv bacon og masse af guacamole!), så tømmermændene kan skride 😉

    Held og lykke med projektet.

    /Line

    P.S. Tomatsuppe med en klart creme fraiche, Kyllingefrikadeller, råkostsalat med mandler og kål i samt marineret kylling med wokgrøntsager er et hit herhjemme

  3. … Det sker ikke for mig. Har allerede bagt pizzasnegle og spist halvdelen på én dag. Hov …:S
    Men du er så mega sej Emma! You can make it!

  4. Det er helt i orden piger, jeg har sgu allerede svært ved at holde det, det der helse er nok ikke lige mig 😉

Leave a Reply

