Dagens: Hvad jeg får tiden til at gå med

IMG_8373

IMG_8406 iskoven

// Jakke fra Asos // Nederdel fra Gina Tricot // T-shirt fra Stine Goya //

Det er sjovt så meget, man kan skrive om alt muligt på sådan en blog og så alligevel fortælle så lidt om sig selv. Så på denne grå lørdag vil jeg benytte mig af muligheden for at ævle lidt om, hvad jeg får timerne til gå med.

Jeg studerer psykologi på 4. semester på Københavns Universitet, hvor jeg går til forelæsninger med verdens kedeligste professorer og går alt for meget på facebook i timerne. Jeg kommer til at gnide mine strømpebukser mod indtørrede bussemænd under bordet på læsesalen, og jeg bliver irriteret over sidemandens hamren i tastaturet, som om han prøver at straffe sin computer for ikke at være en Mac. Jeg drikker kaffe i pauserne som var det narkotika og benytter hver evigt eneste gruppearbejde som mulighed for at blive opdateret på mine studiekammeraters kærlighedsliv.

De dage hvor jeg ikke er på studiet, slæber jeg mine tunge Dr Martens hen på det kontor, hvor jeg arbejder. Om morgenen kaster jeg obligatorisk en kop kaffe ned i halsen, tænder computeren og ser frem til fyraften. Jeg arbejder med tal, data og analyser, og ofte er det rigtig spændende, men andre gange står jeg også bare og prutter ved kopimaskinen og lader som ingenting, hvis en kollega kommer ind i kopirummet og straks rynker på næsen. Når jeg har fri, oser jeg ofte rundt en times tid i butikker, før jeg tager toget hjem, laver mad, vasker op og falder om på sofaen.

Og så er der selvfølgelig alt det indimellem, der gør det værd at have en hektisk og ofte ret kedelig hverdag. Nemlig kys, kærlighed og flot tøj.

5 thoughts on “Dagens: Hvad jeg får tiden til at gå med

  1. Den beskrivelse kan jeg helt sikkert nikke genkendende til – mon ikke den passer til de fleste studerende 😉 Men, i modsætning til mig selv, så ser du i det mindste godt ud selvom hverdagen nogle gange er lidt leverpostej 🙂

  2. “De dage jeg ikke er på studiet…” – Engang i mellem kan jeg altså godt misunde jer der ikke har 20-25 ugentlige skemalagte timer 😉

    Flot skrevet – Som altid! Jeg nyder at læse med!

Leave a Reply

