Nyt i skabet: De stakkels mænd

image4xxl

På min computer har jeg et dokument liggende, der hedder “sådan køber du gave til Emma”. Det er et dokument tilegnet til min dejlige E, som til hverdag virkelig er god til at være kærlig, men som på ingen måde kan formå at overføre denne kærlighed til materielle ting. Og da han med et håbløst udtryk i ansigtet prøvede at lytte efter, da jeg fortalte ham om min ønskeseddel til min fødselsdag, så kunne jeg ikke andet end at få ondt af ham og andre mænd, der fortvivlet prøver at forstå kvinder og deres ønsker.

Sidste år fik jeg et sølv smykketræ. Og det var… pænt, ja, men ikke helt liiige mig. Så jeg byttede det og købte i stedet et cashmere tørklæde fra Tgtbb, som jeg har haft på hver dag siden. Så hvorfor insisterer jeg på hvert evigt eneste år at få ham til at købe en perfekt gave til mig? Jeg lægger spor ud, betoner mine ord og laver meget klare ønskelister. Ofte til stor fortvivelse for manden, der bare bliver endnu mere forvirret. Men i år lykkedes det, og det kan jeg vist takke min kære blog for. E havde nemlig købt denne røde Ganni kjole til mig, som er med på en collage i et indlæg, jeg udgav i januar måned. Og jeg er SÅ glad for den og aller gladest er jeg for, at han selv havde valgt den. Det var faktisk det vigtigste.

I virkeligheden burde jeg købe mine egne gaver, for jeg kender mig selv bedst og har ofte en meget bestemt forestilling om, hvordan min garderobe skal se ud. Der er ikke rigtig plads til, at andre leger kreative. Men så alligevel… Når ens kæreste så rammer rigtigt, så er det nok alligevel alle misserne værd, og hvad faen’ gaver kan jo byttes.

13 thoughts on “Nyt i skabet: De stakkels mænd

  1. Årh, hvor skønt når de rammer rigtigt! Den er også bare så fin, så jeg har også selv bestilt den for et par dage siden! Nu er jeg imidlertid kommet i tvivl om størrelsen – hos Line (S-U-S) blev det nævnt at kjolen var til den store side. Men er det også din vurdering for ellers vil jeg skynde mig at hapse en hjem i en str større end normalt?

  2. Hvor er jeg bare mega misundelig! Jeg gad så godt at have den kjole hængende i mit skab og har kigget længselsfuldt på den mange gange 😉 Jeg har i øvrigt fuldstændig samme problem med gaverne – når andre skal købe dem til mig altså. Det er ligesom om at de gaver folk køber til mig, bare aldrig rigtig er lige i øjet og så føler jeg at folk ikke kender mig rigtigt (i virkeligheden er jeg nok bare besværlig og et utaknemmeligt skarn) Men til min sidste fødselsdag formåede alle faktisk at give mig gaver jeg blev rigtig glad for – selvom de ikke stod på ønskesedlen. Det var en virkelig fed oplevelse!

  3. Hvor fedt han (endelig) ramte rigtigt, det betyder så meget!
    Jeg giver min mand en udførlig ønskelist, med links!, så han kan klikke sig direkte ind og finde den helt rigtig udgave. Mest tror jeg dog han bruger bloggen, og det er da også når han har gjort det, at jeg bliver mest overrasket.
    For en del år siden havde jeg en lille bitte blog, hvor jeg mest af alt viste billeder, og skrev og ting jeg syntes var pæne. Jeg anede ikke han havde fundet bloggen. Men i julegave fik jeg et armbånd fra Bottega Veneta, som jeg stadig bruger tæt på hver dag. Sådan noget er fedt!

    • Jaa, SÅ dejligt! 🙂 ha ha, alle kvinder burde jo have sådan en ønskeblog, så ville mændene have det så meget nemmere 🙂

  4. Haha, til min fødselsdag i januar fik jeg også en kjole af min kæreste. Jeg havde givet ham et vink med en vognstang i form at et link og min størrelse. Heldigvis opfattede han det 😉

  5. Den er altså også bare pæn med pæn på – det er stort set alle Ganni’s ting. Jeg er i hvert fald kæmpe fan.
    Det er da godt, at han er begyndt at lytte efter og nogle gange kan ens “ønske-indlæg” på bloggen hjælper familie, venner og kæreste til at hjælpe med at finde den perfekte gave 😀

Leave a Reply

