Om at turde at gå med læbestift

img_47372-830x553læbestift IMG_53002-830x553

Vi har vist slået fast, at det der med at skille sig ud både kan være positivt og negativt, man vil gerne gøre til, men også stå ud i mængden. Og en stil der balancerer perfekt mellem de to yderpoler er som regel de fedeste, og dem man bliver inspireret af. Men hvor hører læbestift ind under i den balancegang? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om det er for meget at gå med læbestift til daglig. Jeg får både associationer til make-up duller og gamle damer, men alligevel så tilsætter læbestift noget kant til et outfit. Lidt ligesom sko.

Der er kun meget få, meget seje piger der går med læbestift på mit studie, men jeg har også hørt rygter om, at psykologistuderende er udsædvanligt chill. Det skulle være noget andet på humaniora, hvor flere piger går med meget make-up og høje sko til daglig. Og så tænker jeg: Hvorfor kunne jeg ikke være en af de der seje piger (eller måske er jeg det i forvejen, who knows, hvad andre tænker)? Måske er det fordi jeg er bange for at få den lettere nedgørende kommentar “hvor ser du fin ud i dag”. Eller bare i bund og grund fordi jeg mangler modet til at udvikle mig rent stilmæssigt. Så noget må der gøres, udvikle sig skal man, afprøve nye sider af sig selv. Læbestiften skal på minimum én gang ugentligt. Så må jeg se, om folk gisper af forargelse, når jeg kommer til forelæsning, eller om de er bedøvende ligeglade. Jeg tror rimelig meget det sidste.

15 thoughts on “Om at turde at gå med læbestift

  1. Du ser altså altid så chic ud 🙂 Men jeg går for det meste kun med læbestift til fest. I et arbejde som pædagog tror jeg bare ikke det fungere med læbestift når man løber rundt og har børn hængende på sig hele tiden 🙂 Hehe.

  2. Jeg elsker også læbestift og synes det ser enormt fint ud med kulør på læberne – specielt når man som jeg er lidt farveforskrækket med sit tøj, og derfor kan bruge det til at sætte lidt kulør på tilværelsen.

    Jeg får dog også sjældent gjort noget ved det længere, og det handler egentlig ikke om at jeg føler mig for fin. For helt ærligt, så er læbestift bare endnu én af de ting, som jeg synes er pænt men også lidt besværligt og generende når jeg har det på, ligesom med høje hæle og tøj der konstant skal rettes til. Jeg vil gerne kunne kysse min kæreste og ikke skulle bekymre mig for om jeg har læbestift på tænderne eller om den trænger til at blive frisket op. Men altså, jeg kan jo godt lide at føle mig lige den smule finere, så jeg tror jeg vil se om der ikke byder sig en lejlighed i løbet af ugen.

    • Du har fuldstændig ret! Det bliver sgu noget besværligt i længden. Tøj der skal rettes til er det værste… Desværre har jeg sådan en kjole på i dag…

  3. Jeg hører til hum’erne, der går i hæle til daglig. Jeg kan også snildt finde på at smide noget farve på læberne – bare ikke de kraftige af slagsen, simpelthen fordi det kræver for meget “pasning” til at jeg gider holde det ved lige på en hverdag.

    • Det kan jeg godt forstå. Og nice du går med hæle til hverdag! Det længste jeg kommer i den retning er højhælede støvler 🙂

  4. Det med læbestift til hverdag har jeg også tænkt på virkelig mange gange – det er jo så pænt altså! For mig handler det nok både om at jeg ikke gider at det bliver kommenteret – slet ikke på den der – hvor ser du fin ud måde! Men jeg gider heller ikke at tjekke hele tiden om det sidder ordentligt og om det er på tide med en refill – hvilket i øvrigt også er derfor jeg sjældent bruger det til fest. Jeg har dog været ret glad for farvede læbepomader og stains som kræver noget mindre vedligeholdelse og heller ikke kræver helt så meget opmærksomhed.

    • Det lyder da ret nice med farvede læbepomader. Og hvad er stains? 🙂 for ja, det er virkelig besværligt hele tiden at skulle være opmærksom på, om det nu sidder ordentligt!

  5. Jeg kan så afsløre at der ikke er så mange høje hæle på humaniora som rygtet (åbenbart) siger 😉 Haha. I hvert fald ikke der hvor jeg er på KUA. Og så troede jeg faktisk at rygtet mere gik på at hum’erne fra hippier og hipstere 😉 Ha, der kan man bare se!

  6. Jeg synes at du bærer den læbestift så flot. Du kan sagtens have den på til hverdag 🙂

    Lyst til at følges, følger i hvertfald dig 🙂 Håber du bare vil kigge forbi og måske blive medlem 😉

  7. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med kommentaren “hvor ser du fin ud i dag”, det betyder jo egentlig bare at de har lagt mærke til hvor brandhamrende godt man ser ud, og at der er skide misundelige 😉 … Men jeg får den også relativt tit, især efter købet af mine nye sko.

Leave a Reply

