Praktisk er det nye sort

praktisk

Hvis I ikke ved det, så er praktisk det nye sort. Nærmere bestemt rygsække. Alle de seje piger ude i byen har en sort rygsæk, og hvadenten mærket lyder Haglöfs, North Face eller Fjällräven, så er den altså cool. Eller… Det håber jeg i hvert fald, at det bliver.

Jeg fik denne rygsæk i fødselsdagsgave, for jeg har, siden jeg blev teenager, været i total fornægtelse over alt, hvad der hedder rygsupport og komfort. Udseendet var første prioritet, og derfor har mine skuldre i mange år båret alskens smukke skuldertasker. Men efter 1,5 år på uni, hvor bøgerne tenderer til mursten, måtte jeg se mig slået. Jeg var nødt til at have en rygsæk.

Og efter jeg er begyndt at bære dette vidunder, der både indeholder computer sleeve, flaskeholder og snore til at bære overtøj, har jeg lagt mærke til, at der er mange unge piger med rygsæk. Og mange af dem er seje! Men når jeg så står på stationen og venter på mit tog og ser to piger iført skinny jeans, sneakers, læderjakke og en lækker Stella McCartney taske komme gående, så kan jeg godt føle mig dum og nørdet, som jeg står der iført stor vinterjakke, dr martens og rygsæk.

Så derfor, kære Modegud (hvis du findes), vil du ikke nok lade praktisk være det nye sort?

7 thoughts on “Praktisk er det nye sort

  1. Haha, jeg er med på at praktisk er det nye sort! Og så kan jeg godt love dig for at du bliver glad for din rygsæk. Det tog (desværre) mig 2 år på uni, før jeg også fik en ordentlige skoletaske i fødselsdagsgave. Men jeg er SÅ glad for den! Og så er den jo også perfekt til carry-on-bagage når vi skal afsted til sommer 😀 Win-win!

    • Jaaa, det var også lidt derfor, jeg gerne ville have en med plads til drikkedunk, fordi den bliver god at rejse rundt i USA til sommer 😀

  2. Jeg elsker også praktiske ting. Jeg købte mig en sort Haglöf rygsæk sidste år fordi jeg manglede en god taske til at have på ryggen.
    En taske man ikke er øm overfor. Jeg synes det er cool at kominere noget feminin og have en rygsæk på. Tror det er fordi jeg elsker kontaster 🙂

    /Chau

Leave a Reply

