Dagens: Helt stille og roligt

IMG_8234pinkskirt2IMG_8245 pinkskirt

// Nederdel og bluse fra H&M //

Denne lørdag bruger jeg hjemme hos min svigerfamilie. Vi har spist lækker frokost, E og jeg har gået en tur, og snart så står den på eftermiddagshygge med kaffe og kage. Helt stille og roligt.

Og sådan har jeg faktisk altid bedst kunne lide mine weekender, hvilket den faste læser nok godt kan fornemme. Jeg skriver nemlig aldrig om vilde fester og sjove byture, for jeg kan ikke rigtig finde ud af det. I gymnasiet prøvede jeg at gå til fester, men endte altid at gå tidligt hjem og hygge med en veninde. Jeg deltog også i diverse byture, men endte igen altid med at tage tidligt hjem. I gymnasiet og indtil for ikke så lang tid siden havde jeg det ret svært med at sige nej til fester, fordi folk ofte så synes, at man er kedelig. Og kedelig er ikke det bedste ord at have på sig, når man gerne vil have nye venner og gerne vil være lidt sej.

Men jeg er blevet bedre til at lytte til mig selv, og hvad jeg i virkeligheden gerne vil. For jeg elsker at lave ingenting fredag og lørdag aften, se en film og være stereotyp på kærestekedelig, besøge min mormor fredag eftermiddag og spise familiemiddag lørdag aften. Måske er jeg blevet lynhurtigt voksen i en tidlig alder, fordi jeg har haft fast kæreste, siden jeg var 17, men faktisk talt er det nok mere min personlighed, der afgør sagen. Jeg føler mig enormt akavet til fester og i byen, for jeg ved ikke, hvordan jeg skal opføre mig, hvem jeg skal snakke med, og det ligner, at alle har det sjovt hele tiden, så jeg prøver med et stift smil at se ud på samme måde. Nok ikke med særlig stor succes.

Men selvom jeg foretrækker mine weekender helt stille og rolige, så kan jeg godt synes, at det er sjovt at straffe dansegulv og drikke drinks natten lang med rigtig gode veninder, så helt kedelig er jeg nu heller ikke. Nu kalder eftermiddagskaffen dog, hav en dejlig weekend, om den bliver festlig eller helt stille og rolig.

6 thoughts on “Dagens: Helt stille og roligt

  1. Ja, det med kedelig vil man bestemt ikke ha på sig. Jeg er faktisk også selv mere til hygge, god film og god mad end byture, men dermed ikke sagt at man slet ikke kan li’ byture. I hvert fald ikke for mit vedkommende 🙂 Det gælder nok bare om at finde sin egen balance mellem tingene. God weekend 🙂

  2. Hvor ser du fantastisk ud – du stråler virkelig.

    Jeg kan også godt lide at gå i byen en sjælden gang i mellem, men helt ærligt vil jeg hellere bruge min weekend på at slappe af, tage på café, få læst og ordnet det huslige i ro og mag, i stedet for at skulle ligge med tømmermænd.

  3. For en uge siden faldt jeg over en masse gamle billeder fra gymnasietiden; Der var skræmmende mange selfies med kyssemunde og ikke mindst skræmmende mange billeder med det velkendte “dkbn” print i det ene hjørne 😉
    MEN det er også 5,5 år siden jeg blev student!

    Jeg drikker stadig massevis af øl og danser til jeg får ondt i fødderne. Men det er som oftest til unifesterne. Vi ender altid med at blive enormt fulde, så jeg ender som regel med at tage hjem klokken to, når festen lukker! Min kæreste læser også Økonomi, så vi følges som oftest hjem, og det er altså noget af det hyggeligste 🙂 Skal jeg være sammen med pigerne i weekenden plejer jeg at foretrække noget hygge noget med god mad og et par flasker vin – Det er meget mere mig end det der med at drikke lyserøde drinks og vade fra sted til sted midt om natten! 🙂 Så du kan tro jeg forstår dig! Jeg har i øvrigt helt glemt, hvordan det er at holde weekend efter 9 ugers intensiv eksamenslæsning ! Men jeg glæder mig til semesterstartsfest på fredag og til en masse familiehygge resten af den kommende weekend 🙂

  4. Jeg har det på nøjagtigt samme måde som dig! Nogle gange kan jeg godt føle mig lidt sær og kedelig, når de andre på studiet snakker om de vilde byture de skal på torsdag, fredag og lørdag, men jeg vil bare meget hellere være hjemme og slappe af, se en god film, drikke en kande the eller to, og bruge lidt tid sammen med min kæreste. Jeg har nok også brug for en større mængde “rolig” tid end mange andre, fordi jeg er særligt sensitiv, og det er jeg da heldigvis blevet bedre til at acceptere med tiden. 🙂
    Kender selv alt for godt til det scenarie med at stå med et påtaget smil i byen, selvom man egentlig meget hellere ville sidde hjemme i sofaen med en dyne og en god bog. 🙂

Leave a Reply

