Ligesom alle andre?

IMG_8183

I forlængelse af mit indlæg i går, så kan I nok få fornemmelsen af, at jeg ikke er så vild med, at alle ligner hinanden. Der var skam slet ikke noget galt med tøjet på collagen, for jeg drømmer faktisk også om alle tingene, og det er nu slet ikke så mærkeligt.

For jeg befinder mig nemlig i en splittelse mellem at ville ligne alle andre og være unik. Det føles rigtig godt at være accepteret stilmæssigt af sine medmennesker og at gå i noget tøj, som de også godt kunne tænke sig. At få komplimenter er det bedste. Men samtidig er det også fedt at skille sig ud og få den der wow kompliment, hvor man bliver anerkendt for at gå i noget tøj, som ingen andre har tænkt på.

Og derfor er jeg også splittet med de her sko. Jeg fik tilskud til sneakers i fødselsdagsgave, så jeg købte disse Nike Air Max Thea. Og for fanden, hvor er de flotte, men jeg kan ikke finde ud af, om jeg kun synes de er flotte, fordi halvdelen af blog- og modeland har dem. Og i går talte jeg fem piger på Strøget med dem – apropos ”spot en modeblogger”-fænomenet fra i går.

Så jeg overvejer at bytte dem til noget mere farverigt, noget mere anderledes. På den anden side ville det for én gangs skyld også være fedt at have noget über moderne, som alle synes er fedt. På studiet er folk ikke videre vilde med Stine Goya kjoler, men navnet Nike Thea forstår de. Og så er det, at jeg i virkeligheden skal gøre, hvad JEG synes og være ligeglad med alle de andre, men problemet er bare, at jeg ikke er ligeglade med alle andre, ha ha. Så hvad synes I, jeg skal gøre? Bytte eller beholde?

16 thoughts on “Ligesom alle andre?

  1. Jeg siger “go” for mere farverige sko! Med mindre de her virkelige er behagelige 😉 Og så husk at gå amok i alle de amerikanske outlets når I skal afsted til sommer 😀 Jeg har seriøst lavet en liste med ting jeg skal købe når vi skal afsted. Haha.

      • Hej igen Emma – det blev forresten til et indlæg på bloggen, fordi der simpelthen var så meget! Jeg håber du kan få noget ud af listen – der er både beauty, tøj og sko 🙂

  2. Vi er vel alle lidt forfængelige, når det kommer til stykket hence lykken over at få komplimenter! 🙂 Når det så er sagt, så synes jeg det aller fedeste er, når man følger det man allerbedst kan lide! Jeg klæder mig tit noget mere ‘tøset’ end mine veninder og bliver sjældent spottet i busker og en t-shirt – fordi jeg føler mig mere tilpas i kjoler og nederdele! 🙂 Derfor synes jeg dog at min søster har en mega fed stil – ‘chilled’, lidt råt og oftest med markante detaljer og oftest bukser. Men hvad angår skoene- mon ikke du inderst inde ved hvad du allermest er til uanset om det er disse sorte eller nogen der er mere farverige? Hvis det er de sorte, så pyt da med om du har spottet 5 andre med dem igår – jeg synes man kan gøre meget for at klæde sig unikt med elementer som er overrepræsenteret i gadebilledet. Det kommer bare helt an på hvordan du worker dem! 🙂 Jeg ville ihvertfald vælge ud fra komfort og hvilke jeg ved jeg ville få brugt mest 🙂

    • De er byttet! Nok mest fordi alle andre har dem, hæ, så det spiller nok mest ind på mig, selvom jeg burde vælge efter, hvad jeg synes er pænest:)

  3. Åh ja, det der evindelige tovtrækkeri med at passe ind og skille sig ud. Høre til, men være sig selv. Jeg synes du skal bytte dem. Du er (heldigvis) alt for farverig til sorte sneaks.

  4. Jeg forstår det udmærket godt. Synes man ser dem overalt, men du skal selvfølgelig selv vurdere om de er DIG og tænke på om der er mange andre der render rundt i de samme sko. Jeg har sel et par nike free 3.0 og jeg tog dem i en skrig neon farve – og de skiller sig noget ud og folk kigger da også når jeg trænger i dem (eller så ligner jeg bare en idiot, når jeg træner, haha ;-))

  5. Altså, i bund og grund synes jeg, du skal beholde dem, hvis DU synes, de er flotte. Så er det da ligemeget (i min mening), hvor mange der har dem, og hvor hypede de er. Men hvis du hellere vil have et par der er mere farvede, så byt dem – jeg synes bare ikke, du skal gøre det fordi du vil være unik – men fordi du rent faktisk synes bedre om de farvede, end de sorte. Forstår du?
    Personligt har jeg også en del ting i min garderobe, som jeg ved at mange andre i blogland også ejer (f.eks. Kenzo-sweater og Acne strik som omtalt i dit tidligere indlæg), men jeg har til gengæld også en stor forkærlighed for Stine Goya, og ejer også en del ting fra hende. På samme tid er nogle af mine mest skattede items i min garderobe fra f.eks. genbrug, hvor der ikke er nogen der aner, hvor det er fra. Men for mig er det lidt ligemeget, så længe jeg synes, tøjet er fedt. Så jeg synes godt, man kan eje både hypet og ikke-hypet tøj, så længe man selv er glad for det, man går i (det lyder sikkert enormt kliché, I know, men jeg synes nu, der er noget om det).

    • Jeg synes, at de var flotte, men ikke flotte nok til at acceptere, at hver 2. ung kvinde har dem 😉 men ja, jeg elsker også en god kombi af hypet og personligt tøj.

  6. Jeg kender det så godt. Går selv alt for meget op i, hvad andre synes.
    I sidste ende synes jeg, du skal tænke på, hvad der gør dig gladest i længden. Sko, DU synes, er meganice eller sko, DE synes, er meganice.
    De sidstnævnte vil du formentlig kun elske i begyndelsen. De andre kan blive dit kæreste eje.

  7. Eij jeg kender det godt selv, man vil jo godt passe ind, og skoene er jo fede og det vil alle synes. Dog synes jeg at det er så meget federe at gå anderledes klædt. Det er ikke alle som vil sætte pris på det ej heller alle som vil synes det er pænt men det er vel egentlig heller ikke deres anerkendelse der er vigtig men måske derimod dem som ligesom dig selv kender til Stine Goya og drømmer om alle hendes guld ting. Jeg synes klart du burde gå efter det farverige og skille dig ud, det er flot og du burde klart være stolt over at kunne gå i noget tøj andre ikke tør. Nu går jeg selv ikke i meget farverigt tøj (læs: kun sort, typisk modeblogger) men jeg synes virkelig at det er flot når folk skiller sig ud og det er jo dem man vender sig efter og os mode elskere ser op til!
    Skoene er dog ligemeget hvad flotte 😉

    • Jeg er på jagt efter sneakers, der er lidt mere mig, men de skal nu ikke være mega farverige, for så tror jeg, at jeg får svært ved at matche alt mit tøj! 🙂

Leave a Reply

