Du ved, du er modeblogger, når…

grå

eller i hvert fald har potentialet til det, hvis du ejer flere af ovenstående ting. Alle modebloggere med respekt for sig selv burde eje en Kenzo sweater, et Jane Kønig love tag, en Acne Sweater og en T by Alexander Wang t-shirt. Hvis man er lidt vovet og anderledes, så kan man jo udskifte ovenstående læderleggins med læderbukser, men jeg ved ikke helt, om det er over grænsen. Love tag’et skal selvfølgelig være med initialerne af kærligheden i ens liv, for hvis ikke man havde en sådan, jamen, hvem skulle så tage outfit billeder?

Et par Acne Track er med til at fuldende den typiske modebloggers basis garderobe og passer perfekt til farvekombinationen af sort, hvid og ikke mindst grå. For både sweateren, t-shirten og sweateren skal helst være grå og helst være fra Acne. Enhver modeblogger befinder sig i en konstant splittelse mellem en grå sweatshirt fra Acne og en fra Kenzo. Egentligt ærgerligt at Acne ikke fører Kenzo sweatre.

Og hvis navnet lyder Donna fremfor Track, så er man lige præcis accepteret. Det samme gælder for Zara, som på grund af sit trendsættende design kun lige er godkendt af den miljø- og økonomibevidste blogger. Vi ved jo alle, at grunden til man køber dyrt designertøj, er af hensyn til miljøet og det store tøjspild. Og hvis der er tilføjet et strejf af leopard, en stribe her eller der og måske en lang sort frakke, så vil jeg vædde en Stine Goya kjole på, at du er modeblogger.

7 thoughts on “Du ved, du er modeblogger, når…

  1. Spot on! ROFL 🙂 Det er sjovt, for samtidig har man indtrykket af, at div modebloggere gerne vil være så unikke i deres stil. Udefra set forekommer det dog, at de alle er stanset ud af den samme skabelon…

  2. Åh, endelig, ENDELIG nogen, der kommenterer på det – har i nogle år surfet rundt efter skønne modeblogs til inspiration, og havde LIGE givet op, for det heeeele er soooort, gråt og som din collage – men så faldt jeg over dig og din (velskrevne!) blog. Jeg kender nemlig slet, slet ikke til det der med altid at ende i det sorte, og derfor har jeg forelsket mig hovedkuls i dit univers 🙂 Jeg siger i øvrigt “byt de sorte sneaks” 😉

  3. Hahaah, selvom at jeg ejer både et par læderdrenge, et lovetag, striber, leo og en sort frakke, så synes jeg sgu at det er sjovt!!
    Og så bliver man altså også nødt til at have lidt selvironi som blogger og ikke tage alting så seriøst 🙂

    Jeg må indrømme at jeg også drømmer lidt om flere ting som jeg har set på andre blogs, men det skyldes nok at jeg efterhånden bliver mere inspireret af modeblogs end af modemagasiner, og så er der til gengæld andre ting (som f.eks. Kenzo) som jeg synes er all over og som jeg derfor holder mig langt væk fra!

Leave a Reply

