I gang (igen?)

IMG_8164

Det der med træning har aldrig rigtig været mig. I 7. klasse var jeg dog vild med det. Jeg gik til håndbold tre gange om ugen og svømmede ofte, men det var også lidt en besættelse for mig, og nok ikke helt så sundt, som det burde have været. Efter jeg skiftede skole i 8. klasse fik jeg pludselig andre interesser, og i de efterfølgende år prøvede jeg flere gange at melde mig ind i fitness, men måtte stoppe pga. for lidt tid, og to gange fordi jeg fik ondt bagved knæet.

Denne smerte kom også, når jeg svømmede og cyklede, og da jeg i efteråret meldte mig ind i fitness (igen, igen), så kom smerten få sekunder efter jeg steg op på løbebåndet. Desværre er jeg rigtig dårlig til at tage mig sammen til ting, så først i januar fik jeg besøgt en fysioterapeut, som kunne fortælle mig, at jeg havde en overbelastning i musklen bagved knæet. En overbelastning som nok stammer tilbage fra 7. klasse og dårlige håndboldsko. Ikke nok med det, så gik jeg forkert, mine fødder var simpelthen blevet dovne for at kunne kompensere for overbelastningen, fortalte han mig.

Så i en måneds tid har jeg nu lavet forskellige øvelser for at styrke musklerne i mine fødder og ankler, så jeg kan få rettet op på de dumme, dovne fødder. Og da jeg så forleden var i Sportsmann, som havde 50 % på ALT, købte jeg disse helt nye og meget støttende løbesko til den nette sum af 650 kr. Så nu er jeg altså klar til lige så stille at gå i gang med træning (igen?), men jeg skal hele tiden være opmærksom på min overbelastning og stoppe, når det gør ondt. Jeg har virkelig meget motivation for at gå i gang med at træne, og så er det bare irriterende, at jeg ikke bare kan løbe derudaf, men er nødt til at leve med 7. klasses Emmas dårlige beslutninger. Når jeg engang får børn, så får de aldrig lov til at spille håndbold!

Døjer I med nogle skader, som gør det sværere at træne?

2 thoughts on “I gang (igen?)

  1. Jeg har en knæskade som gør at det er svært for mig at træne 🙂 Hvis jeg ikke træner i et par uger, så ‘glemmer’ knæet det jeg har opbygget så jeg skal hele tiden være opmærksom på dette 🙂

Leave a Reply

