Dagens: Front row til Ivan Grundahl

IMG_7811IMG_7818

Det her er et meget atypisk outfit for mig. For det første er det med bukser, stiletter og en bodystocking uden bh. Og så er det sort. Jeg tror ikke, at jeg har haft et fuldkommen sort outfit på i umindelige tider. Men for at passe ind i Ivan Grundahl universet var jeg iklædt sort og sølv, selvom rød og guld er meget mere mig.

Så for det første følte jeg mig ikke fuldkommen tilpas i mit tøj, og for det andet følte jeg mig ikke tilpas til modeshowet. Vi blev, igen, placeret front row, men med kommentaren om, at der måske kom nogle andre, der skulle sidde der. Og så sad vi der, min veninde og jeg, og var hunderæd nervøse for at gå the walk of shame henad catwalken og hen til bagved stolerækkerne. Følelsen blev kun værre af, der kom flere og flere mennesker til, og showet nærmede sig sin start. Endelig begyndte musikken at spille, og belysningen blev dæmpet. Pyh.

Ved siden af mig sad en åbenbart meget vigtig og meget excentrisk ældre dame. Hun var iført store sorte skørter, briller a la Lagerfeld, en stor sort plastikring og et par guld herresko. Hun har helt sikkert været über vigtig, for et filmkamera pegede på hende konstant under showet. Og derfor kunne jeg heller ikke nyde Ivan Grundahls mærkelige univers til fulde. For jeg sad nemlig med  konstante tanker om, at jeg skulle rette ryggen, overvejede om man kunne se ridserne på min stilethæl, og om mine urenheder mon blev mere tydelige i det skarpe spotlight. Kort sagt følte hverken min veninde eller jeg os hjemme på front row. Da showet sluttede, og kameraet slukkede, så kunne jeg endelig ånde lettet op og tænke på, hvor åndssvag jeg havde været, for jeg skal jo faktisk ikke imponere nogen i den verden. Jeg var bare med som tilskuer.

Der kom flere mennesker hen og ville have taget billeder med den ældre excentriske dame og på vej ud, så jeg også, at DR interviewede hende. Jeg har lige så lidt idé om, hvem hun er, som hun havde idé om, hvem jeg var. Jeg har prøvet at google mig frem til hendes identitet, men uden held. Nogle idéer til hvem det kan være? Jeg håber virkelig, at min manglende ranke ryg, mine urenheder og ridser på hælene ikke dukker op nogle som helst steder, men hvis I ser noget, så sig endelig til.

10 thoughts on “Dagens: Front row til Ivan Grundahl

  1. Kan godt forstå det måske ikke har været den fedeste oplevelse med pladserne og det overdrevne fokus på sidekammeraten, men vil bare sige:”hvor ser du smokin’ hot ud”!!! 😉 synes virkelig at outfittet er SÅ fint! 🙂

  2. Man kan slet ikke se, at du ikke er tilpas i det sorte antræk. Du ser ret laber ud jo.
    Og damen, hvem er hun mon.. En, som DR er ved at filme til Danmarks unikke stilikoner. Det var ikke Gerda Lynggaard eller Nadja Meyer?

  3. Du skriver simpelthen så flot og fangende – Det er en fornøjelse at læse! 🙂

    Jeg kan ikke lade være med at smile efter at have læst historien. Det lyder som om at det, set i bakspejlet, er en ret sjov oplevelse? Hvor er det synd, at du ikke følte dig tilpas i outfittet, for du ser strålende ud! Men jeg kender det godt, det med at komme afsted i det forkerte outfit – Man er bare ikke i tvivl når det sker, og jeg selv kan slet ikke tænke på andet før jeg kan komme hjem og skifte!

  4. Jeg synes du er for lækker i det tøj, men det er måske også fordi det er præcis sådan jeg elsker at gå klædt. Sort i sort 🙂

  5. Jeg er ret sikker på at du sad ved siden af den fantastiske Nadja Meyer, for jeg så nemlig udsendelsen på DRK og genkendte dig 😉 Nadja Meyer blev i 1976 den første danske kvinde med eget tøjagentur, og hun er stadig aktiv som trendspotter 🙂
    Btw, jeg synes du ser godt ud, og så meget fokuseret og professionel ud på tv!

    • ÅH NEJ, ha ha, i forsøget på at ranke ryggen og ikke ligne lort, er jeg endt med at se mega koncentreret ud. Hvor gad jeg dog godt se den udsendelse, håber den kommer op på nettet, men kan ikke finde den lige nu. Ej hvor er det her altså bare vildt, ha ha! 😀

Leave a Reply

