Dagens: Modeblogprisen 2014

IMG_7597

Oh my gown, jeg elsker goodie-bags. Tænk hvis hver gang man satte sig i sædet i biografen eller til forelæsning, så var der en goodie-bag under stolen. Det ville jo være himmelsk.

modeblogpris

Tirsdag aften var min veninde og jeg så heldgige at være med til modeblogprisen 2014. Jeg har aldrig været med til et award show før, og jeg har utallige gange i badet takket fliserne for den flotte statuette i form af en hårshampoo. Jeg var dog hverken nomineret eller inviteret, fordi jeg har en blog, så jeg var 100 % med som tilskuer.

Da vi kom, var vi ikke på gæstelisten. Det var uhyre pinligt, og jeg kunne mærke, at jeg blev sur, fordi jeg havde snakket med en kontaktperson for showet tidligere på dagen for lige at bekræfte, at vi havde pladser og sådan. Vi blev dog lukket ind alligevel, men bedt om at stå op. Og så stod vi der ude i siden, lidt ekskluderet fra begivenheden. Og her kom jeg til at snakke med en pige, som selv havde nomineret sin blog til årets læserpris. Hun havde intet sted at sidde, men måtte stå, og det synes jeg var lidt synd. Jeg fandt dog min kontaktperson i mængden, og det viste sig, at min veninde og jeg rent faktisk havde siddepladser. Og nogle gode nogle af slagsen, ca. i midten, hvor vi rigtig kunne observere bloggerne og sladre og sige: ”Se, der er Vilde Kaniner!”. Så fedt altså.

Juryen var meget fint placeret oppe ved siden af scenen ved nogle runde borde. Der var et hurtigt lille interview med Uffe Buchard, men ellers fik man ikke at vide, hvem juryen var, og hvorfor de var relevante for at kunne bedømme. Som underholdning var der en enkelt sang fra Christopher, og han prøvede at få folk til at synge med, men blev mødt af en rungende tavshed. Værten, Emil Thorup, prøvede at lave sjov med, at det nok ikke var det helt rigtige sing-along publikum, og der må jeg nok give ham ret, ha ha.

Det var fedt at være der, fedt at se og blive set. Glo på alle de store bloggere og spekulere over, hvad faen’ de egentligt tænker om sådanne arrangementer. Føler de sig tilpas eller udenfor? Det var sjovt at drikke sig småfuld i gratis champagne og øl, og generelt elsker jeg at være til events, og modeblogprisen 2014 var ingen undtagelse. Jeg synes, at det er så fedt, at bloggere bliver hyldet. For det er virkelig et kæmpe arbejde at blogge hver evigt eneste fucking dag, hele tiden at skulle forny sig og følge med tiden. Jeg ser virkelig op til bloggere, som har blogget i flere år og stadig formår at have spændende og nyt indhold, det kræver virkelig noget, og det er så sejt, at Miinto m.fl. anerkender det!

Men selvom der var inviteret massevis af kendte, så var der stadig nogle kiksere under showet, og det synes jeg faktisk var lidt fedt, for så fik man lige benene tilbage på jorden. Der blev spillet en forkert filmpræsentation, nogle af uddelerne mumlede, blev generte og grinede, og vinderne kunne ikke rigtig finde ud af det der med takketaler (har de ikke øvet sig i badet eller hvad?), men det var med til at gøre det hele mere uskyldigt og fik én til at føle, at det var rigtige mennesker, man havde med at gøre og ikke øvede professionelle.

Til gengæld synes jeg, at showet manglede lidt selvironi, for det der med at lægge så mange billeder op af sig selv på sin blog er jo egentligt noget mærkeligt noget.  Overvej lige hvor sjovt det havde været, hvis man havde gjort grin med bloggermediet, hvis nogle store bloggere havde fortalt om deres vej til toppen, eller hvis man så små videoer af de nominerede og deres yndlingssted at få taget dagens. Det havde gjort showet lidt mere personligt.

Da showet var slut, havde jeg fået en lille skid på og var derfor iskold nok til at nakke indholdet af efterladte goodie-bags. Jeg håber virkelig ikke, at jeg er kommet til at tage nogens goodie-bag, for det er i sandhed de gratis goder, der er det bedste ved sådanne events.

I kan se vinderne og billeder fra den røde løber til eventet her.

6 thoughts on “Dagens: Modeblogprisen 2014

  1. Hvor skønt at du havde en dejlig aften! Jeg er dog nødt til at tilstå, at din beskrivelse af aftenen udelukkende bekræfter min holdning om, at det er et temmeligt pinligt arrangement…

Leave a Reply

