Forårsovervejelser

forår

1: Just female. 2: Weekday. 3: Asos. 4: Asos. 5: Vero Moda. 6: Just Female. 7: Pieces. 8: H&M. 9: Weekday. 10: TGTBB. 11: Abelone. 12: Asos. 13: H&M. 14: Selected. 15: Just female. 16: Ganni. 17: Asos. 18: Weekday. 19: I ❤ My Ballerinas.

Mit forår skal være farverigt. Både hvad angår oplevelser og mit tøj. Jeg glæder mig sådan til at iklæde mig lysere farver, og ovenstående er ting, jeg overvejer at tilføje til min garderobe. Jeg er af den overbevisning, at basistøj sagtens kan være farverigt. F.eks. kan den blå nederdel bruges sammen med mange af mine bluser i forskellige farver. Og så er lædernederdelen 100 % mit næste køb, men det bliver først i næste måned, når mit shoppebudget igen står på 0. Jeg har nemlig indført, at jeg må bruge 500 kr. om måneden på tøj, dvs. 6000 kr. om året. Nogle ville sige, at det ikke er meget, men nu prøver jeg det af. Drømmer I om noget specielt til foråret?

7 thoughts on “Forårsovervejelser

  1. Du er altså dygtigt til det med farver, det må man sige. Jeg glæder mig altid til at se hvad du har på og hvad du drømmer om at købe, mixe og matche.
    Jeg synes det lyder rigtig fornuftigt med de 500 kr omend det kan være svært at få dem til at række. Der skal bare et enkelt, rigtig dyrt ønske, til at vælte det hele.

    Hvis du skulle være interesseret kan jeg lige fortælle hvordan min økonomi hænger sammen.
    Kort fortalt er jeg (jo) gift og vi har fælles økonomi. Vores løn går ind på den samme konti og her fra går et fastbeløb ind på vores budgetkonto og hver vores “lommepenge-konti”. De Penge som står tilbage på den konto hvor pengene går ind går til vores forbrug – mad, hushold, tøj til pigerne, nødvendigt tøj til os selv som basis: Strømper, trusser ect, cafebesøg.

    På hver vores lommepenge konti overfører vi 500 kr. Dvs. at jeg i princippet har 500 til mig selv om måneden. Min mand bruger dem primært på sport, at oddse og sådan noget. Jeg bruger dem sjovt nok på tøj og den slags. Så jeg burde bruge 500 kr på tøj. Men det er ikke den fulde sandhed. Jeg bruger nemlig også det jeg sælger for, og så køber vi for det meste basis fra vores fælleskonto, med mindre det handler om basistoppe til 400 kr eller andet urimeligt… 🙂

    • Spændende at høre om. Jeg har altid undret mig over, hvordan faen man får sådan noget til at fungere, når man er gift. Men 500 kr. lyder umiddelbart ikke af så meget, selvom jeg er på SU, så har jeg 500 kr. til tøj og 500 kr. til fornøjelser om måneden 🙂

  2. Du er altså dygtigt til det med farver, det må man sige. Jeg glæder mig altid til at se hvad du har på og hvad du drømmer om at købe, mixe og matche.
    Jeg synes det lyder rigtig fornuftigt med de 500 kr omend det kan være svært at få dem til at række. Der skal bare et enkelt, rigtig dyrt ønske, til at vælte det hele.

    Hvis du skulle være interesseret kan jeg lige fortælle hvordan min økonomi hænger sammen.
    Kort fortalt er jeg (jo) gift og vi har fælles økonomi. Vores løn går ind på den samme konti og her fra går et fastbeløb ind på vores budgetkonto og hver vores “lommepenge-konti”. De Penge som står tilbage på den konto hvor pengene går ind går til vores forbrug – mad, hushold, tøj til pigerne, nødvendigt tøj til os selv som basis: Strømper, trusser ect, cafebesøg.

    På hver vores lommepenge konti overfører vi 500 kr. Dvs. at jeg i princippet har 500 til mig selv om måneden. Min mand bruger dem primært på sport, at oddse og sådan noget. Jeg bruger dem sjovt nok på tøj og den slags. Så jeg burde bruge 500 kr på tøj. Men det er ikke den fulde sandhed. Jeg bruger nemlig også det jeg sælger for, og så køber vi for det meste basis fra vores fælleskonto, med mindre det handler om basistoppe til 400 kr eller andet urimeligt… 🙂

  3. Sikke nogle lækre ting. Er ret vild med den stil, jeg kan lide alt på collagen. Undtagen Nike-skoene. De er alt for sporty 😉 Men er især vild med det bordeaux sæt og frakken fra H&M. Du gør det godt!
    Jeg har shoppet for 2000 her under udsalget. Tror aldrig, jeg ville kunne holde mig til 500 om måneden. Hvad gør du, hvis du forelsker dig i en jakke eller et par støvler til 600?

    • Dejligt at du kan lide det! Jeg shoppede også for 1500 under udsalget ca. og det er først efter det, at jeg har lagt mit budget.
      Hvis jeg forelsker mig i noget over 500 kr, så sparer jeg op. F.eks. er mit næste køb lædernederdelen fra tgtbb til 800 kr og i januar måned har jeg en rest på 144 kr + 500 kr for februar måneds shoppebudget + 156 for marts måned. Så det bliver lidt stramt, ja, men jeg har bare brugt så mange penge på at shoppe tidligere, og jeg bliver ret hurtigt træt af mit tøj. Og så sparer jeg også op til en stor rejse til sommer 🙂

Leave a Reply

