Teenagehud

IMG_6446

Jeg kan tydeligt huske min første bums. Det var i 6. klasse på dagen, hvor vi skulle have taget klassebillede. Lige midt i panden, bum, en stor gul bums. Udover den var min hud glat som en barnenumse, hvorimod den nu er dækket med grimme ar og hudorme i samme antal som myrer i en myretue. De gule bumser er blevet færre efter jeg har fundet en p-pille, der passer mig, men arrene er der stadig. Og jeg fordømmer selvfølgelig de sidste syv år med bumser, hvor jeg under stress, ensomhed og arrigskab har presset, pillet og kradset. Det giver virkelig en kæmpe tilfredsstillelse at presse sådan en bums. Når den popper, og den gule væde flyder ud, så bliver jeg altså svært tilfredsstillet. Og undskyld, hvis du kløjes i morgenkaffen.

Så i 2014 vil jeg gerne gøre noget ved mine ar. For jeg er faktisk begyndt at se små rynker i min pande, og det kan simpelthen ikke være rigtigt, at jeg ikke får lov til at få nogen overgang fra at være bumset teenager til at være rynket voksen. Så måske noget laserbehandling. Eller diverse ansigtsbehandlinger. Research sæt i gang!

9 thoughts on “Teenagehud

    • Nej, det er faktisk rigtig nok – og næsten alle har dem jo! nej, mine begyndende små rynker i panden er ikke så tydelige her, hæhæ

  1. Ved godt jeg er lidt sent ude i forhold til hvornår du har skrevet det her indlæg, men vil lige komme med et indspark, som du måske kan bruge til noget 🙂

    Jeg har også døjet med bumser og urenheder, stoppede pore mm. og efter jeg begyndte at bruge produkter fra Clinique flippede min hud helt ud! Jeg stoppede med produkterne og begyndte at få ansigtsbehandlinger hos Complete me i Badstuestræde i København. De anbefalede mig at bruge Jurlique i stedet for og fortalte mig at min hud havde brug for en masse fugt og ikke fedt eller at jeg tørrede den ud for at dræbe bumserne.

    Min hud er blevet så meget pænere og selvom det er en dyr omgang med sådan en behandling kan jeg kun anbefale det. Jeg har kun behov for behandling hver 3. måned nu og så er det i sidste ende ikke den store udgift. Specielt ikke når min hud er blevet så glad og pæn som den er.
    Jeg kan selvfølgelig stadgivæk få en bums, men det er meget sjældent 🙂

    Beklager det blev så langt, men håber du kunne bruge det 🙂

  2. Et lille tip der hvert fald virkede på mig – ved self ikke om du allerede har prøvet noget lignende. Men T zone peeling fra Pudderdaasernes musthave har VIRKELIG gjort min hud så meget pænere! Ikke perfekt, men det har virkelig forbedret!

      • Hej 🙂

        Ved ikke om du ser min kommentar, men Cleanance K er en AHA-peeling, hvor T-zone peelingen fra Pudderdåserne er en BHA-peeling, så måske T-zone peelingen godt kan gøre en forskel for dig. Den hjælper din hud med at dine porer ikke bliver for tilstoppede, som er en af grundende til at man får bumser. Resten kan du læse inde på Pudderdåsernes egen hjemmeside 🙂

Leave a Reply

