Anbefaling: The Wolf of Wall Street

twows

The Wolf of Wall Street varer 3 timer, men man keder sig ikke et sekund. Scenerne er lange, indholdsrige og fortæller deres egen lille historie. Skuespillet er gennemført, filmen er spækket med detaljer, og der går ikke lang tid mellem scener, der fremprovokerer mavekrampende grineflips. Derfor var jeg lykkelig over, at det var den film, som E og jeg valgte at se, lige efter min mundtlige eksamen. Forinden havde vi været ude at spise på Wokshop, og jeg var i et mægtigt humør, da filmen sluttede, helt opslugt af den besynderlige verden, som filmen skildrede. Men alligevel, da vi gik hjem sammen, hånd i hånd, kom gråden.

En gråd jeg havde prøvet at tvinge frem under eksamensperioden, for at få løsnet op. Jeg græd over ikke at have fået en topkarakter, over at have brugt en hel måned på konstant at være angst og presset og over at have fået ferie. For ferie er ikke altid lig med afslapning, vores lejlighed flød med rod, nullermændene under sengen var gigantiske, vores sengetøj lugtede råddent, og jeg fandt såmænd en sølvfisk i min undertøjsskuffe. Suk, der trængte virkelig til at blive gjort rent. Så jeg græd og græd indtil jeg nærmest besvimede på min seng. Kun for at skulle stå op næste dag og tage på arbejde en hel dag.

Men nu her, en uge efter min eksamen, er sølvfiskenes støvparadis blevet elimineret, sengetøjet er friskt og lækkert, og mit hoved er meget klarere. Endelig, endelig, føler jeg, at jeg er klar til at leve lidt igen. Og jeg vil helt sikkert gå i biografen igen for at se flere af de mange prisnominerede film, som er i biografen for tiden. Wolf of Wall Street var virkelig god, og man følte sig som en del af en helt anden verden i nogle få timer. Se den, det er virkelig pengene værd! 🙂

3 thoughts on “Anbefaling: The Wolf of Wall Street

Leave a Reply

