Dagens: Ikke helt så afbalanceret

IMG_7438
IMG_7444IMG_7443

I går besøgte jeg mine forældre, hvor billederne også er taget. Ud på aftenen efter vi havde set Arvingerne, spurgte min far mig, om jeg faktisk var så afbalanceret og lykkelig, som jeg gav udtryk for her på bloggen. Og det fik mig til at tænke, at nej, lige nu føler jeg mig faktisk ikke særlig afbalanceret.

Det er som om, at den stabile lykke jeg har følt den seneste måneds tid har været der, fordi eksamenspresset på en måde har skubbet alle bekymringer til side. En slags forsvarsmekanisme måske, fordi sindet kun kan rumme et vist antal bekymringer ad gangen. For når jeg skubber til min lykke med mine tanker, så er den ikke så stabil, som jeg i første omgang gik ud fra. Den svinger lidt, og jo mere jeg tænker, jo mere gynger den fra side til side. Som en bøje i stormvejr. Tankerne er ikke helt stærke nok til at vælte bøjen omkuld, men bøjens gyngen frem og tilbage gør mig alligevel søsyg.

Årsagen? Efter massivt eksamenspres og manglende sabbatår overvejer jeg muligheden for orlov fra studiet. Men det ene valg udelukker det andet, som det jo er i vores moderne samfund, og jeg er bange for at fortryde, at vælge forkert. For man kan ikke både tage lån i banken for at købe lejlighed sammen med sit livs kærlighed og samtidig holde orlov og rejse. Men jeg kan heller ikke bo 14 km. fra København længere, for med fuldtidsstudie, 15 timers arbejde om ugen og en frivillig aftenvagt hver anden uge, så er der simpelthen ikke nok tid i min kalender til halvanden times transport hver dag. Og kan man overhovedet flytte fra hinanden, når man først er flyttet sammen og blive ved med at være kærester? Spørgsmålene er mange, valgene er svære, og lige nu prøver jeg med al min styrke at leve i nuet og nyde min ferie.

6 thoughts on “Dagens: Ikke helt så afbalanceret

  1. Jeg forstår dig godt. Mere end du aner.

    Jeg kender ikke svarene på alt det andet, men med hensyn til at flytte fra hinanden når man først har boet sammen, så tror jeg ikke det behøver være et problem. Elsker man hinanden nok og vil det man har sammen, så er jeg sikker på man også overlever at være fra hinanden i en periode grundet udveksling, rejser eller slet og ret for at prøve det.

    • Jeg tror, at du har ret. Og faktisk kunne jeg måske godt tænke mig at prøve det, inden alting bliver helt vildt seriøst og voksent.

  2. Min første tanke: Kan du ikke tage på udveksling med dit studie? Min anden tanke, du skal ikke flytte fordi det vil være det mest praktiske.
    Jeg er sikker på at du, sammen med din kæreste og familie, finder ud af hvad der er bedst for dig 🙂

    • Jeg har faktisk ikke lyst til at tage på udveksling, det er for lang tid at være væk, medmindre det er sammen med en veninde og sådan noget kan jo være lidt besværligt at planlægge 🙂 men ja, det er jo heldigvis problemer der kan løses på den ene eller anden måde! 🙂

Leave a Reply

