Hullet, plettet og manglende knapper

IMG_7424

IMG_7408

UnavngivenIMG_7414

Jeg er forbandet. Ja, I læste rigtigt. Min forbandelse er en grum en af slagsen: Jeg spilder altid på mit tøj, f.eks. har næsten alle mine Stine Goya kjoler mindst én plet. Jeg taber altid ting på gulvet. Og jeg taber ikke ting på gulvet på den der puha-der-skete-ikke-noget-måden. Og så er jeg doven og nærig. Jeg orker ikke at sy knapper i min frakke for 20. gang eller betale for at få renset mine dyrebare silkekjoler. Selvom det er total fjollet. Jeg har ofte overvejet at droppe at købe dyrt tøj, fordi jeg alligevel ikke kan finde ud af at passe ordentligt på det. Men jeg kan ikke. Jeg elsker lækkert tøj for meget.

Man skal passe på med at lade klodsethed blive en del af ens identitet og sige “typisk mig”, når man vælter noget. De ord har det ofte med at forstærke klodsetheden, fordi man identificerer sig med den. Sagen er bare den, at jeg er mega klodset, selvom jeg prøver på ikke at være det. Og derfor er mit tøj både hullet, plettet og har manglende knapper.

10 thoughts on “Hullet, plettet og manglende knapper

  1. Shiiiit det minder mig om, at jeg har en ordentlig bunke hængene med tøj, med særligt fintfølende stof, som skal til rens. Jeg får det bare aldrig gjort. Den ene skjorte har hængt der siden februar…..2013.

  2. Så skulle du prøve at have møl… Alt mit tøj er hullet og jeg er for nærig og/eller fattig til at smide det ud, så nu er noget af det akavet repareret med håndsyning. Det er grimt. Og tydeligt.

  3. Sjovt at se bagsiden af medaljen 🙂 Men går der ikke lidt af påstanden om “lækkert tøj”, når der er pletter eller andre skader på det? Jeg er også en smule “afslappet” af natur, og derfor køber jeg stort set kun tøj, der kan vaskes i hånden eller maskinen. Bruger dog ikke tøjet, hvis det er pletter eller andre skader på det.

    Btw. har jeg personligt altid vasket mine silkekjoler meget forsigtigt i hånden – har du ikke overvejet det? 🙂 Har tidligere ejet flere fra Stine Goya og de har alle klaret det rigtig fint.

    • Jo, det er jo lige det, tøjet er ikke længere lækkert, når det er plettet, men designet er jo stadig så smukt.
      Jeg vil overveje det med at vaske i hånden, det må der være en guide om på google et sted, hm.
      Og så kan jeg forresten godt lide din formulering om at være “afslappet af natur”, haha 😉

Leave a Reply

