Året der gik # 2

IMG_4913

I foråret 2013 besluttede jeg mig for at rejse til Ecuador. Jeg havde ikke haft noget sabbatår mellem gymnasiet og uni, så jeg havde brug for at opleve noget. Jeg skrev om, hvordan jeg havde det før, jeg skulle rejse. Mine forventninger og min lettelse over at skulle væk fra en facebookdominerende hverdag. Det skulle dog vise sig, at facebook blev min overlevelse i de to måneder, jeg var væk. Det var den direkte forbindelse til alt, hvad jeg havde kært, det som jeg faktisk var flygtet lidt fra. Det var kun i weekenderne, hvor jeg rejste med min franske veninde, at jeg ikke sad klar ved tasterne, parat til kærlige ord som jeg dagligt manglede og savnede. De to måneder gik, som tiden nu engang går, og pludselig var jeg hjemme igen. Læs mine tanker før jeg tog af sted her.

IMG_5103

Jeg husker tydeligt den lidt mærkelige stemning, da vi kom hjem til lejligheden, bare E og mig, frustrationerne over kun at kunne udtrykke kærlighed gennem ord sad stadig i mig, selvom han stod lige foran mig, lige til at røre ved. Jeg følte mig som spæd teenager igen. Usikker. Det føltes som at møde ham på ny, men det gik heldigvis hurtigt over. Og selvom det var hårdt at være af sted, så fortryder jeg det ikke et sekund. Læs mit første indlæg efter jeg kom hjem her.

IMGP1057

Da jeg kom hjem skrev jeg om mødet med det kontrastfulde Ecuador her. Kontrasterne mellem rig og fattig, vestlig og traditionel, religion og frigjorthed var store og dominerende. Jeg skrev også her om en typisk bustur med en gnaskende tandløs señora, to små piger og en gringo med udgroning.

Og langsomt vendte jeg tilbage til min hverdag og bloggen i efteråret 2013. Det kommer der en opsamling på i den sidste udgave af året, der gik.

3 thoughts on “Året der gik # 2

    • Der er ikke andet end bare at gøre det 🙂 det er en rigtig god oplevelse at have med sig videre i livet – på godt og ondt.

Leave a Reply

