Nytårsaften

IMG_7146

Ovenstående er et typisk opstillet bloggerbillede af en flot kjole dekoreret med forskelligt nips for at indhylle læseren i en bestemt sindsstemning. Og det er lige præcis, hvad nytårsaften er. Opstillet.

De sidste mange nytårsaftener har jeg været så grueligt skuffet. Der var året i 9. klasse sammen med to veninder, hvor vi desperat prøvede at blive inviteret til en sej fest, men uden held. Der var året i 1.g hvor den fyr jeg var forelsket i, ikke ænsede mig et blik. Der var året i 2.g hvor jeg sammen med pigerne fra min gymnasieklasse tog indtil byen, som lå øde hen. Og der var året i 3.g hvor uret slog tolv, mens jeg stod i kø udenfor, alene, for at komme ind til årets eftersigende sejeste gymnasiefest. Og så var der sidste år. E og jeg spiste sushi, drak os fulde i Jägermeister, så Ringenes Herre, fyrede et par raketter af kl. 12 og var i seng kl. et. Det var den bedste nytårsaften, jeg har haft. Helt uden forventninger.

For alle de andre år mindede nytårsaften mig om, at jeg ikke var sej, at jeg ikke var den populære pige, og det var først efter gymnasiet, at jeg stoppede med at give en fuck, for at sige det knap så pænt. Jeg stoppede med at lade andre opstille, hvilke forventninger jeg skulle have og i stedet skabe mine egne forventninger. Og de er små. I år skal E og jeg være sammen med hans bror og min veninde, og jeg glæder mig til at spise sushi, for det får jeg så sjældent, jeg glæder mig til at drikke rødvin, jeg glæder mig til at se fyrværkeri, og jeg glæder mig til at have en flot kjole på. Men det er også det.

Glæder I jer til i aften? 🙂

8 thoughts on “Nytårsaften

  1. Det lyder altså også som en hyggelig aften. De aftener uden de helt store forventninger er nu engang også de bedste. 🙂
    Og så skriger din kjole jo nærmest nytår, den er så fin! Godt nytår til dig 🙂

  2. Jeg er også temmelig afslappet med hensyn til Nytårsaften 🙂 I år holder min kæreste og jeg den med tre af mine veninder og to tilhørende kærester, og jeg glædeDE (datidsversionen er vigtig) mig rigtig meget, indtil jeg i går aftes fangede verdens ondeste halsbetændelse. Jeg har absolut ingen stemme tilbage, og alting gør ondt. Nu skal jeg bare bruge de næste fire timer på at drikke en ordentlig røvfuld te og sænke mine forventninger en hel del. Øv altså.
    Din nytårsaften lyder hyggelig 🙂 Jeg håber, den bliver super!

  3. Kære Du

    Jeg har fulgt din blog et stykke tid – og det er ubetinget min yndlings blog! Fordi din blog handler om vigtige ting og refleksioner om det liv, der mærkes rigtigt i maven. Det er en befrielse at læse dine lettere implicitte kritiske kommentarer til resten af (mode)bloglands til tider uendelige ligegyldige overvejelser om de rigtige mærker og stykker tøj. Jeg læser dem selv og bliver inspireret. Med dine tekster bliver jeg ikke kun inspireret – jeg kommer også til at reflektere. Efter min opfattelse har du fat i den lange ende i opnåelsen af et godt og balanceret liv. Du skal nok blive en klog psykolog 🙂 Godt nytår! Kh JBL – en kvinde i slut-30’erne 😉

    • Kære Janne.

      Jeg kunne ikke undgå at blive forfærdeligt rørt over din kommentar. Du forstår præcis, hvad det er jeg gerne vil udtrykke på min blog, og som jeg arbejder hårdt på at udtrykke klarere. Jeg håber, at jeg kan leve op til alle de fine ord, du skriver. Tusind tak fordi du følger med. Det betyder alverden.

      Kærlige hilsener og et godt nytår
      Emma

Leave a Reply

