Dagens: Juleaften

IMG_7001collage1IMG_7009

Juleaften minder mig om, at tiden går. At vi ikke er her for evigt. Juleaften pyntede jeg juletræ, og den smukke friske gran blev beklædt med selvsamme kugler som året før. Der var kirketårnet som jeg købte i Magasin med min mor. Snemanden som mine forældre og jeg købte på en juletur til Lübeck for mange år siden. Og der var guldkuglerne som min afdøde oldemor selv brugte til at pynte med som nygift. Jeg kunne ikke undgå at blive nostalgisk, og jeg kunne mærke en klump i halsen.

Tiden går så hurtigt, og tingene kommer hurtigt til at gå op i brok, eksamen og skænderier om, hvem der producerer mest opvask. Man skal huske at sætte pris på hinanden. Så da juletræet var pyntet færdigt, satte jeg mig i sofaen med min mor og far og så Disney Juleshow. Og selvom grinene var få og fremtvungne, så følte jeg sammenhold og omsorg. Os tre. Vores lille familie der kan klare alt og overvinde hårde tider. For sammen gør virkelig stærkere, og jeg sendte en sms til min kæreste og mine bedste veninder og fortalte dem, hvor meget jeg elsker dem. Så selvom min familie er lille, og mine veninder er få, så føler jeg mig meget heldig og taknemmelig.

10 thoughts on “Dagens: Juleaften

  1. Glædelig jul! Vi har også en lille familie, men så kommer vi bare meget tættere på hinanden og vi kender hinanden ind og ud :-).
    Jeg synes du ser helt fantastisk ud på det første billede – der er lidt Marilyn Manroe over det 🙂

    • Det er rigtigt, det gør man nemlig 🙂
      ha ha, tusind tak, det eneste der har marilyn monroe over det, må vist være suset i skørterne 😉

Leave a Reply

