Veninder

530815_4639249297871_770335826_n

Veninder er et mærkeligt, udefinerbart begreb. De fleste piger og kvinder har dem gennem hele livet, nogle udskifter veninder som de skifter deres tøj, andre hænger sammen for livet. Selvom jeg ville ønske, at jeg tilhørte den sidste type, så tilhører jeg nok den første.

Jeg har både været den grimme veninde, den flotte veninde, den irriterende veninde, hende der bar hele venskabet, og hende der bare gerne ville væk. Ingen af delene har været rart.

Der er ingen, der gider at være den grimme veninde i et venskab, og derfor finder jeg faktisk ret ofte sammen med andre ”normale” piger. Ikke med vilje selvfølgelig, men så er det mere lige. Det er også ubehageligt, når man føler, at man er den eneste, der gerne vil ses, og ens veninde bliver ved med at udskyde aftaler. Men det er heller ikke rart at være den, der føler sig nødsaget til at stoppe et venskab, men ikke har rygraden til at gøre det officielt.

Jeg elsker mine veninder, selvom de er få, og jeg ville faktisk gerne have flere. Ofte synes jeg, at der er en tendens til, at piger bliver meget forankrede i deres venskaber og ikke søger ud mod nye venskaber. Det er ærgerligt, for at få nye veninder er en fantastisk ting. Lidt ligesom at blive forelsket. Det tidspunkt hvor man indser, at man deler ting med hinanden, som man ikke deler med andre, er guld værd, også selvom venskabet visner væk et par måneder efter.

Man kan sagtens få nye venskaber, selvom man er i 20’erne og har et godt fundament med kæreste, studie og venner. Hvem ved, måske har hende, der altid sidder foran dig til forelæsningen, den præcis samme humor som dig selv? Du ved det bare ikke.

2 thoughts on “Veninder

  1. Årh super godt indlæg!
    Synes du har helt ret i at mange piger (efter gymnasiet oplever jeg), de har fundet en håndfuld veninder som de bare ved de har, men så ikke rigtig ‘kan se ud over dem’, og evt. få nye veninder. Det er rigtig synd. 😦
    Jeg er f.eks. lige flyttet fra alle mine veninder og alt jeg kender til en ny by for at starte på universitet, hvor jeg ville elske at have nogle nye veninder. Men håber stadig på det kommer. 🙂

    • Det kommer helt sikkert, det tager virkelig tid at starte et nyt sted 🙂 held og lykke med det, jeg er sikker på, at det bliver fantastisk for dig 🙂

Leave a Reply

