Den der sundhed

IMG_6781IMG_5327

Jeg prøver jo at leve sundere, men det er svært. Eller sagt med andre ord, det er pisse svært ikke at leve usundt. For jeg elsker slik. Og kager. Og chips, helst dem med sour creme & onion, de grove fra Netto. Med dip til. Og så lige en cola.

Jeg har prøvet et par gange at stå i Netto, overveje om jeg skulle købe noget lækkert til mig selv. Jeg står ved slikhylderne og så ser jeg den: En pose ferskner til 7 kr. Og den ryger hurtigt ned i kurven til alt det grønne, hurtigt hen til kassen, betale og gå udenfor, hvor jeg skyldigt stiller mig med ryggen til gaden i en trappeopgang og kværner hele posen på et splitsekund.

Selvom jeg burde sige den klassiske kommentar til sådan et scenarie, at jeg fik det SÅ dårligt bagefter, det var bare slet ikke det værd osv. osv. Så var det det værd. For jeg elsker slik. Og kager. Og chips. Og …

Det går sgu ikke med de fix hele tiden. Jeg føler, at kassedamerne i Netto ved, hvilket mål jeg har sat mig og dermed også ved, når jeg bryder det. Men de kender jo godt min type. Den kundetype med alle grøntsagerne og de gode intentioner, men som alligevel nupper en af de Chokofanter, der står og frister ved kassen. Bare lige til turen hjem.

Så nu vil jeg forsøge at spise noget usundt hver weekend, så det bliver normalt, at det usunde hører til i weekenden. Ikke meget, bare lidt, I ved, enten noget slik eller kage. Eller chips. I ved, med dip. Og så lige med en cola til.

9 thoughts on “Den der sundhed

  1. Det var bare meget lettere, da man boede hjemme hos mor og far, og ikke bare kunne smutte på tanken efter slik eller sodavand, når det var tidspunkt på, hvornår man skulle spise aftensmad, og der blev serveret sunde retter. Jeg kender fuldt ud dine “usunde problemer”, og er selv en være slikmund 😀

  2. Jeg forstår så godt hvad du mener! Mht mangel på dårlig samvittighed.. jeg synes jeg lever så tilpas sundt, at når der er flips, så nyder jeg det også fuldt ud. Og det ville aldrig virke for mig, at sige “nu må jeg aldrig røre det igen”, så din weekend-løsning tror jeg er rigtig gøs. Held og lykke med det i hvert fald! 🙂

  3. Øhj, jeg er altså også slem til det der med slik. Men faktisk er jeg virkelig slem til det der med cola. Måske er jeg en smule afhængig. Men min kost er sund udover det, så jeg bilder mig selv ind, at det vejer det op. Så længe jeg har det godt med mig selv, vil jeg ikke gå og bruge tid på dårlig samvittighed. 🙂

  4. Haha, jeg er selv på præcis samme måde. Jeg har min sunde madpakke med på arbejde, siger nej tak til kage på arbejdet, men når jeg så skal handle ind til aftensmad, så ryger der lige en Kinder Bueno i kurven… og det sker desværre lidt for tit! 😉

Leave a Reply

