Dagens: I s-toget

IMG_6872Unavngiven IMG_6875

Typisk hverdagstøj

Så sidder jeg her i s-toget . Cyklerne står klemt sammen i flexrummet, og flere prøver at komme ind. De kan ikke være der. En mand fortæller de stressede cyklister, hvilken side af perronen toget stopper ved næste gang. ”Vi er moderne slangemennesker”, siger en kvinde med cykelhjelmen godt spændt fast. Min cykel står begravet, og det bliver en krig at få den ud, når jeg skal af. Et kæmpemæssigt puslespil.

Det er mørkt og koldt udenfor, og foran venter mig en lang dag: Aflevering af eksamensrapporter, arbejde og et serveringsjob i aften. Jeg er dog bevæbnet med lækker frokost indeholdende bl.a. den dyre feta fra Løgismose. Som nærignumse skal man huske at forkæle sig selv i en hård hverdag. Og det er det, som hverdagen er for tiden: Hård. Eksamen nærmer sig, jeg læser på livet løs, og min mave er begyndt at kildre af spænding, indtil videre på den mindre negative måde.

Om få uger bliver den kildrende spænding i maven til galopperende hjerte og sved på panden. Men indtil da, så fortsætter jeg min hårde hverdag, hvor dagens absolutte højdepunkt er, når min kæreste henter mig i aften på stationen: Vi går sammen hjem og snakker om vores dag, om alle de fjollede mennesker vi møder, og hvor åndssvag verden egentligt er. Så virker hverdagen lige pludselig ikke så hård.

3 thoughts on “Dagens: I s-toget

Leave a Reply

