Tips til nærigrøve #1

Jeg er en nærigrøv, og gratis ting er det bedste, jeg ved. Jeg køber altid ind i Netto, og så er jeg tilmed tilbudsjæger, derfor er mit køleskab konstant tomt. Jeg drikker billige bajere, shopper næsten kun til lagersalg og udsalg, og så gør det bare generelt lidt ondt, når jeg bruger penge. Til gengæld elsker jeg at shoppe og rejse, jeg elsker at gå på café og at spise lækker mad. Det er ikke en god kombi, men som SU-modtager i et år nu, har jeg tilegnet mig nogle tips og tricks. I får nogle af dem her:

IMG_6534

Køb blomster i Netto (bare husk og skift vandet)

Køb Toms chokolade til en flad 10’er i Netto i november

Ebay.com er altid god for billige smykker IMG_3324

IMG_6636

Beadhouse sælger ting til selv at lave smykker, som ligner noget fra danske smykkedesignere (bare meget billigere!)

Køb et bånd i Stof2000 til en 20’er og pift en kjole op

Køb 2 kg. hakket oksekød ad gangen og lav kødsovs til en hel måned

PicMonkey Collage2

H&M har rigtig mange ringe, som ser dyrere ud end de er

Sunsilk er begyndt at lave shampoo og balsam uden sulfat og med kokosolie (Purely Professional, go home!)

Maanesten.com er også god for mange flotte smykker

IMG_5222

Ris og bønner er generelt et sikkert hit, hvis det er sidst på måneden.

Adidas børnesko koster det halve af voksensko og går helt op til str. 39

Køb ingefær (og andre ting) hos grønthandleren. Der koster en ingefær 4 kr. sammenlignet med Nettos 13 kr.

IMG_6457.jpg

PicMonkey Collage3

IMG_5402

Læbestifter fra Rimmel er rigtig gode og flotte. Men tjek altid pudderdåserne ud, før du køber noget

Grøntsager fra frost er billigere og nemmere, når man f.eks. skal lave wok

DFDS har en julekalender på deres hjemmeside, og hvis man køber et mini cruise juleaften, så koster det kun 24 kr. per person (men man skal rejse i januar-marts)

crown-of-scandinavia-dfds-seaways

IMG_5945

Og mit ultimative tip! Stine Goya lagersalg! Og lagersalg generelt. Der kan man virkelig gøre nogle gode og billige kup og stadig ligne en million til daglig. Tilmeld dig designernes nyhedsbreve, så er du sikker på at få besked

Og hvad skal man så bruge alle de penge, man sparer, på? Man rejser selvfølgelig til et eksotisk sted og ser solen gå ned midt i junglen, mens papegøjerne skræpper, og aberne hyler. Helt sikkert det værd at være nærigrøv for.

IMGP1660

3 thoughts on “Tips til nærigrøve #1

  1. Pingback: Åh kære blog, jeg har savnet dig | Oh My Gown

Leave a Reply

