Til dåb

IMG_6415PicMonkey Collage2 PicMonkey Collage

// Kjole Acne // Bånd brugt som bælte Stof2000 // Øreringe asos.com // Cardigan Stine Goya // Sko Weekday //

I går blev min kæreste, E’s, søsters første barn døbt. Jeg er ikke specielt troende, men i går var stemningen i kirken helt særlig, og det føltes guddommeligt. Min kærestes mor er præst, og det var hende, der skulle styre slagets gang. Tre børn, henholdsvis en families 1. 2. og 3. barn, og selvom det føltes som dåb på et samlebånd, så fik jeg en helt særlig følelse i maven.

Blikkene den dag ved døbefonten var fulde af kærlighed. Forældrenes blikke på babyen og på hinanden. De ænsede intet andet end al den kærlighed, der var mellem dem. Bedsteforældrene sendte hinanden velvidende blikke, de vidste præcis hvordan og hvorledes, deres egne børn havde det. Min svigerfamilie var samlet omkring det første barnebarn i familien, et helt særligt øjeblik. Og så var der mig. Jeg så til på sidelinjen, en smule udenfor det hele. Men det var okay, for jeg fangede E’s blik, og vi vidste det begge. En dag ville det blive os to, der står ved døbefonten, indhyllet i vores egen lille bobbel, omgivet af blikke fyldt af kærlighed. Og jeg glæder mig.

4 thoughts on “Til dåb

Leave a Reply

