Dagens: Studieliv

PicMonkey CollageIMG_5569PicMonkey Collage3

// Kappe fra H&M // Top fra Acne // Nederdel fra H&M // Øreringe fra Zarah Voigt // Støvler fra Bianco //

Til daglig studerer jeg psykologi på det gamle kommunehospital, lige ved Nørreport st. Jeg går til forelæsninger, sidder på læsesal og drikker kaffe til 4 kr. i vores psykologicafé. Mange benytter kaffepauserne til at snakke metateori, mens et typisk højdepunkt i min venindes og mine samtaler kunne være: ”Jeg piller så meget næse til daglig, at jeg ikke lægger mærke til, når jeg gør det foran andre”.

I mellemtimerne spiser jeg min sølle, medbragte madpakke, for jeg er for nærig til at betale for kantinemad. Og det sker typisk, at toiletterne er skidt til, helt til op over randen af kummen, og jeg er ligeglad. Men helt så ligeglad er jeg alligevel ikke, når en studiekammerat går ud på samme toilet lige efter mig og kommer ud øjeblikket efter med væmmelsen malet i ansigtet. ”Men hey, det var ikke mig!”, har jeg lyst til at sige, men gør det ikke. Jeg bøjer hovedet, tier og tager til kognitionsforelæsning om rotteforsøg.

4 thoughts on “Dagens: Studieliv

  1. Haha, du er for skøn! Dejligt at vide at psykologipiger også er rigtige mennesker 😉
    Og toiletdilemmaet kender jeg virkelig. Ender som regel også med ikke at sige noget, selvom det altså ikke var mig.

  2. Fatter ikke folk som gider diskutere teori efter timen, når der netop findes emner som næsepilleri at kaste sig over. Skøn blog du har – du skriver godt. 🙂

Leave a Reply

