Gift ved første blik

PicMonkey CollageI Gift ved første blik skal seks singler giftes uden at have mødt hinanden først. Tre arrangerede ægteskaber. Mit hjerte er smeltet efter at have set de to første afsnit. Jeg elsker kærlighed, og det er det største overhovedet. Det er det, vi er her for. Kærligheden. Parrene i serien virker simpelthen så søde alle sammen, og hvis det havde været mig, der stod der og ventede på at skulle møde min kommende mand, så ville jeg nok have tisset i bukserne af nervøsitet. DR og reality lyder som en mærkelig cocktail, men jeg vil virkelig anbefale jer at se denne serie.

Kærligheden kan jo ændre sig. F.eks. som med E og jeg. Den forelskelse der var mellem os i begyndelsen, er ikke den samme forelskelse, som er mellem os nu. Kærligheden mellem os  er vokset i løbet af tre år gennem utallige skænderier, misforståelser, opture, nedture, familiedrama og senest vores 7 ugers adskillelse, da jeg var i Ecuador. Kærligheden er blevet voksen ligesom vi selv er blevet voksne. Vi har lært, hvordan man elsker hinanden, for at elske hinanden skal man ikke bare tage for givet. Kærlighed er noget, man arbejder for, lærer af og får til at fungere i en travl hverdag. Det kræver mod at elske et andet menneske og bruge den tid og de kræfter, som det tager for at få kærligheden til at fungere. Parrene i Gift ved første blik skipper den første, øjeblikkelige forelskelse og går direkte til hverdagskærligheden. For er den første forelskelse overhovedet nødvendig, og kan man lære at elske hinanden?

Det bliver spændende at se, om eksperimentet lykkedes, om kærligheden kan blomstre. Jeg krydser alle mine lemmer for, at der opstår kærlighed.

Se serien her:

http://www.dr.dk/tv/se/gift-ved-foerste-blik/gift-ved-foerste-blik-1-8

One thought on “Gift ved første blik

Leave a Reply

