Dagens: Nye billige køb

IMG_5144 IMG_5160
PicMonkey Collag2ePicMonkey Collage

IMG_5134

“Go’ røv”, råber min veninde, mens jeg står på en bro i Sorgenfri Slotshave i Lyngby og poserer på livet løs. Jeg sender hende en flabet grimasse for det ellers smigrende kompliment. En hundelufter passerer os og griner fjoget. “Fjollede pigebørn”, tænker hun sikkert.

Jeg er iført fire nye køb: Nederdel fra H&M til 129,- kr, sweater fra Monki til 250,- kr, Wolford strømpebukser til 225,- kr og læbestift fra Rimmel til 69,- kr. Og mine pink sko. Jeg har kun pink sko. Og selvom pink er en fantastisk farve, så er det nu engang ikke sort, det er svært at matche alt sit tøj med pink. Derfor er mit næste køb et par sorte støvler fra H&M til 249,- kr.

Jeg ville sådan ønske, at jeg kunne købe en MAC læbestift, en Acne sweater og en Tiger of Sweden nederdel, men det er simpelthen ikke muligt, når jeg kun er på SU. Så jeg leder altid efter tøj i high-street forretningerne, der godt kunne ligne noget lidt dyrere, og det synes jeg er lykkedes meget godt med disse køb. Wolford strømperne er en investering, men ikke på (helt) samme måde som når unge kvinder retfærdiggør deres seneste køb overfor deres kærester: “Men det er jo en investering, skat!” Kvaliteten er fantastisk, de går ikke i stykker og holder i ca. et halvt år, hvis man går med dem dagligt.

Nu sidder jeg og drikker min daglige kop Nescafé i mit lyserøde IKEAkrus og skal snart ud af døren, hen på studiet, ud i livet. Jeg kom hjem fra Ecuador for en uge siden, og jeg synes, at hverdagen er rimelig svær at overskue lige nu.

8 thoughts on “Dagens: Nye billige køb

  1. Så fine billeder, især det sidste 😉 Jeg kender det godt; når man er på SU, kan det hele ikke være lækre mærker og high-end sager. Så må man jo ty til H&M og Zara, og det fungerer jo ganske godt 😉

  2. Velkommen tilbage – du har været savnet!

    Troede faktisk ved første øjekast at strikken var Goya sagen fra sidste (eller var det forrige?) år. Godt fundet!

    Jeg har ellers altid synes at Wolford strømpebukserne var meget dyre, men måske jeg skulle give dem et forsøg. Ud fra hvad du skriver lyder de fantastiske.

    • Tusind tak, Betina! Ja, hæhæ, den ligner jo gevaldigt, og det er tydeligt at se, hvor Monki har fået inspirationen fra. Som stor Stine Goya fan ville jeg ønske, at jeg ejede den ægte, men indtil da er den fra Monki nu også ret fin 🙂
      Jeg synes, at det er værd at give strømperne et forsøg. For mig holder de utrolig godt.
      Knus

Leave a Reply

