Sommerferielæsning

IMG_4607

Letlæselig chick-lit i lyserøde pigefarverIMG_4608

Sofistikeret læsning, der kan imponere de andre turister ved swimmingpoolen.

Jeg elsker bøger, som man kan komme igennem på et par dage, og som handler om sjove kvinder. Jeg klukker altid af grin over Marian Keyes’ bøger, hendes karakterer er simpelthen så elskværdige, og det er så nemt at sætte sig i deres sted.

Men jeg elsker også at læse bøger med mere mening. Jeg har en svaghed for gammel engelsk og dansk litteratur, og Hans Scherfigs Den Forsvundne Fuldmægtig er både sjov og kritiserer samfundet i bogens samtid, nemlig 1930’erne. En meget interessant periode i dansk litteratur, synes jeg.

Den Afrikanske Farm er en klassiker, og ligeledes er Charles Dickens’ Hard Times. Thomas Boberg har skrevet nogle fantastiske rejsefortællinger fra især Sydamerika, som jeg jo skal til i sommerferien, og Naja Maria Aidt rammer med sine noveller et ømt og meget præcist punkt i vores moderne og skrøbelige samfund. Kan I anbefale noget god sommerlæsning?

4 thoughts on “Sommerferielæsning

  1. Jeg var ikke så imponeret over Bavian, men til gengæld er jeg vild med Karen Blixen! Rigtig god sommerlæsning.
    Hvis du mangler en bog til sommerferien skal du læse Morten Ramslands ‘Hundehoved’ 🙂

Leave a Reply

