Sommerdage

IMG_4244IMG_4256PicMonkey CollageIMG_4254IMG_4250IMG_4292De er mærkelige disse dage. Selvom dagene er lange og lyse, så er de alligevel så korte. De forsvinder på ingen tid. De er intense. Den ene dag sidder jeg begravet i videnskabelige artikler, den næste cykler jeg op og ned ad Strandvejen, misser øjnene mod solen og mærker vinden blæse håret væk fra mit ansigt. Mine skuldre er røde, jeg spiser is hver dag, og jeg er sommerforelsket. Men jeg bliver også ked af det. Til tider overvældet af sorg over, at varmen og folks gode humør forsvinder om nogle måneder. Bliver erstattet af gråvejr, brok og sure miner. Jeg synes, at det er ærgerligt, at der skal være så stor forskel på sommer og vinter. I virkeligheden er det jo bare vejr, og det burde være ens hverdag og ens nærmeste, der var den afgørende faktor for ens lykke. Men lige nu skinner solen. Det er i nuet mit fokus skal være og ikke, hvad der sker om fire måneder. Og så tror jeg, at det er tid til dagens is.

6 thoughts on “Sommerdage

  1. Er fuldstændig enig med dig – det er lidt trist. Jeg bliver utrolig nok overrasket hvert år af hvor glade folk er og hvor dejligt vejret er – fremfor sure miner og gråt vejr i vintermånederne. Øf!

    P.s. Du ser dejlig ud i den fine kjole. Og hallo, jakken er for fed! Er vild med farven! 🙂

Leave a Reply

