Høj på kærlighed

IMG_3882PicMonkey CollageIMG_3876IMG_3889Hverdagen kan være hård for et forhold. Skænderier om opvask, støvsugning og madbudget kan fylde meget i hverdagen, især hvis man bliver stædig og ideologisk omkring det. Når jeg er kommet hjem fra en hård på uni, frivilligt arbejde eller lignende, er overskuddet til at være positiv og kærlig ikke altid det største.

Men i går var anderledes. Der er læseferie nu, det første år på uni er snart slut, og varmegraderne er steget. I går gik min kæreste og jeg hånd i hånd i indre by, han skulle have nye sko. Nyforelskelsen kom snigende ind på mig, jeg lagde ikke mærke til den, men nu er den der, 3 år efter den sidst kom snigende ind på mig, overraskede mig og tog mig med storm. Nu er det mere en brise, der gør mig fjollet, irrationel og får mig til at glemme alt om eksamen.

Så i går var en dejlig dag. Høj på kærlighed og shopping.

2 thoughts on “Høj på kærlighed

  1. Din beskrivelse af hverdagskæresteriet rammer plet. Når alting bliver tøjvask, opvask, støvsugning og mugen ud i kattebakken er forelskelse ikke altid det, der fylder mest. Det er så vigtigt at sætte pris på de fantastiske dage, hvor nyforelskelsen stadig kan vise sig!

    • Og det værste er, at det er så nemt. Det er så nemt bare at lægge sig på sofaen med computeren, at blive irriteret over opvasken, men det er langt hårdere at skulle elske et andet menneske, når man har 0 overskud. Jeg synes ikke, at forhold bliver hyldet nok. Man burde fandme hylde forhold noget mere, det er sgu godt klaret, at folk kan få det til at hænge sammen! 🙂
      Men jaaa, man skal virkelig sætte pris på de dejlige dage, og nogle gange bare glemme opvasken.
      Kh Emma

Leave a Reply

