Det der med at være kvinde

936913_10200339496304877_620856549_n IMG_3825Det der med at være kvinde er ikke helt nemt nogle gange. Det er ikke tit, jeg ser på forskelle mellem kønnene, men lige i dag er der for mig en ret stor forskel.

Jeg er lige kommet hjem fra lægen. Jeg skal prøve at have nye p-piller, da jeg har hud som en 13-årig og intet rigtig hjælper på det. Med risiko for en lang række symptomer, som min læge fortalte: Væskeophobning, vægtøgning, humørsvingninger, pletblødning og måske endda blodpropper. Jeg vidste det godt i forvejen, men jeg blev alligevel lidt ubehageligt tilpas.

Men til gengæld er der så mange fordele ved at være kvinde. Jeg mener, vi kan GRO et menneske inden i os, det er da ret vildt, ikke, haha? Vi har veninder, vi kan sladre, lægge ansigtsmasker, neglelak, sminke os, og vi klæder os feminint i kjoler. Jeg elsker at føle mig kvindelig, men p-piller er og bliver bare en bagside af medaljen.

P-piller eller ej? Hvad mener I?

10 thoughts on “Det der med at være kvinde

  1. Det er lige dét dilemma. Jeg er også på p-piller, jeg tog 5-10 kg kilo på (fik strækmærker!!), og græder over ingenting pga. af de piller. Men ja, p-piller er lort. Men alternativet er endnu mere lort, at stå med et dilemma om abort? (hvis man går ind for det) eller at være for tidlig mor og ikke klar på nogen måde.

    P-piller er både gode, men også kilden til meget ONDT.

    • Ja, min veninde fik også strækmærker på brysterne, det var så synd for hende. Det er jo det kvindeligste ved os, ikke?
      Men ja, alternativet er virkelig ikke rart, og kondom er bare ikke en mulighed, synes jeg, når man er i et fast forhold.
      Jeg håber inderligt, at der kommer et bedre alternativ i fremtieden! 🙂
      Knus

  2. Store tanker..
    Jeg synes det er lidt vildt, hvis det kun er pga. huden at du vil starte på p-piller… det er trods alt hormoner, men jeg ved godt, at det kan være rigtig surt hvis huden driller… især i ansigtet.
    Jeg vil i hvert fald håbe for dig, at det hjælper 🙂
    knus!

    • Jeg har været på p-piller i tre år og har været kæreste med den samme fyr i tre år 🙂
      Jeg var på minipiller før, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre ved min hud, så nu prøver jeg!
      Jeg håber også inderligt, at det kan hjælpe! 🙂
      Knus

  3. Man KAN være virkelig uheldig med p-piller. Mine fungerer fint, heldigvis. Hvad angår bagsiden af medaljen, så synes jeg, det er væsentligt værre at skulle bløde en uge en gang om måneden!

    • Haha, men altså, det er jo naturligt at bløde en gang om måneden. Jeg har lige været på mini-piller og blødte nærmest ikke i to år. Det føltes meget unaturligt, synes jeg, alting skal jo helst fungere dernede 😉
      Kh

  4. Jeg har prøvet både P-plaster, P-stav og P-ring, men ingen af dem hittede hos mig. P-piller har intet negativt gjort ved min krop endnu. Jeg har hørt om flere, der har fået blodpropper af det, men jeg bliver nok (dumt, I know) ved med at tage dem, til jeg selv kender en, der oplever det på samme krop 🙂

    • Jeg tror heller ikke, at jeg ville være på p-piller, hvis jeg ikke var i et fast forhold. Der er simpelthen bare for mange ubehagelige bivirkninger! Hvornår er det mændenes tur til at tage piller hver dag, haha

Leave a Reply

