17. maj

IMG_3711PicMonkey CollageIMG_3814PicMonkey Collage5Hehe, kan I se, hvilket flags farver jeg har på?

I fredags var det 17. maj – Norges nationaldag. Jeg er lidt af en skabsnormand – min mormor og morfar er nordmænd, men min mor har boet hele sit liv i Danmark. Jeg har været i Norge næsten hver sommer hele min barndom, vandret i de norske fjelde, fanget makreller i spandevis, set min mor slå diverse hugorme ihjel og blevet bidt af en hulens masse flåter. Min mor har virkelig vikingeblod i sig: Når vi havde haft krabbetejnere ude, tog hun krabber så store som tallerkener op i hånden og smed dem i en spand. Hjemme igen, slap hun dem løs på køkkengulvet til mig og min fars store forskrækkelse. Jeg stod på en taburet og hylede, min mor og far var flade af grin. Monsterkrabberne blev derefter kogt – og smagte herligt.

Disse minder måtte fejres og hvad bedre end at alliere sig med en fellow skabsnordmand fra studiet? Vi drog mod den norske sjømannskirke, men festlighederne var slut, så vi købte en shawarma på Amagerbrogade og spiste den på græsplænen foran kirken. Det var en dejlig lun aften, og 17. maj er i sandhed koselig.

8 thoughts on “17. maj

  1. Den nederdel har virkelig bare den perfekte røde farve 🙂 Du ser super sommerlig ud.
    Det lyder som en hyggelig aften på trods af, at festlighederne var slut.

    /Stine

  2. Hvor er du fin 🙂 Og hvor er det en fed måde at fejre dagen på, at iføre dig Norges farver 🙂
    Jeg har faktisk aldrig været i Norge, underligt, når man bor så tæt på.

    • Tak, Ida! Ja, haha, jeg tænkte, at det kunne være lidt sjovt 😉 Du burde helt sikkert tage et smut forbi Norge, de har sådan en smuk natur. Til gengæld er der hammerdyrt at være, haha.
      Kh

Leave a Reply

