Studenterkjoler

PicMonkey CollagePicMonkey Collage2Dengang jeg blev student købte jeg fem kjoler. Én til hver dag i studenterugen, hvor der var fest. Jeg havde det sådan: Jeg bliver sgu kun student én gang, så nu går jeg all in!

To af dem er simpelthen blevet væk, jeg kan ikke finde dem i mit skab! Men de tre andre ser I på ovenstående billeder. Den øverste er fra Acne, de næste to fra Vero Moda og Monki.

PicMonkey Collage2PicMonkey Collage3Acne kjolen kostede 1800 kr, og min mor betalte 1000 af dem. Jeg var lykkelig, glemte de andre kjoler og havde den på non-stop. Indtil min veninde på vognturen brændte et hul i den med sin cigaret. Jeg var knust. Så nu kan I nok godt gætte, hvad mit råd til jer er. Jeg synes, at jer der bliver studenter skal købe en dyr, smuk hvid kjole, men lad for guds skyld være med at tage den på, når I skal køre i vogn, ha ha.

Jeg fortryder ikke, at jeg købte en Acne studenterkjole, den er så smuk, og jeg følte mig som jordens smukkeste, dygtigste, lykkeligste pige, da jeg fik huen på. En skrædder fiksede hullet, og nu bruger jeg den til særlige anledninger. Som f.eks. da Emmelie vandt i lørdags, og jeg var i byen og fejre det.

Nedenfor ser I mine bud på studenterkjoler – både dyre og billige. Hvor ville jeg elske at blive student igen i nr. 7 fra Stine Goya. Det glitrende guldglimmer ville matche de lykkelige, glitrende øjne, som alle studenter har, perfekt. PicMonkey Collage1: Nasty gal, 2: Zara, 3: Inlovewithfashion, 4: Zara, 5: Ganni, 6: Libertine-Libertine, 7: Stine Goya, 8: Ganni, 9: Nasty gal 

Og til kommende studenter: Glæd jer, det er nogle af de lykkeligste dage i ens liv!

Dette indlæg indeholder ikke affiliatelinks, haha 😉

10 thoughts on “Studenterkjoler

  1. Haha, fedt – det er sgu at gå all in, og sikke fine kjoler 😀 Jeg var ret så anti-studenter agtig, og gad hverken galla eller at have en sømandshat – jeg havde en sort studenterkjole, og så havde min mor i sjov hæklet mig en rædsom hvid og rød bøllehat jeg rendte rundt med, og lignede et fjog. Men sjovt var det (;

    – Anne

    • Hahaha, du fik mig virkelig til at grine over den kommentar!! Hver har jo sine fikse ideer – der var ikke nogen andre fra min klasse, som rendte rundt i en designerkjole på vognturen, og de andre synes, at jeg var ret skør. Men det var sgu en dejlig tid 🙂 !

      Kh Emma

  2. Haha, fem kjoler – Hvor tænkte jeg ikke på det da jeg blev student? 😉

    Og den fra Acne, wow hvor er den smuk!! Ligesom den fra Stine Goya, som jeg også ville elske at iføre mig!

  3. Jeg var så ‘heldig’ på min studenterkørselstur, at det var mig og ikke mit tøj, der blev udsat for cigaretgløder – av, siger jeg bare :p
    På min skole havde vi dog ingen tradition for, at vi skulle have pænt tøj/hvide kjoler på til selve studenterkørslen, det var ret praktisk 😉

  4. Hej Emma, jeg faldt lige over din blog i min søgen efter et alternativ til studenterkjolen 🙂 Du ser virkelig smuk ud, glæder mig til at jeg bliver student! 🙂
    Det er godt nok nogle fine kjoler, og ret vildt at du havde fem forskellige 😉 Men jeg er ikke selv så meget for kjoler, og jeg kan se at din veninde med langt lyst hår på billedet har en form for mintgrøn nederdel og en separat top på, er det rigtigt? Hvis det er, ved du så tilfældigvis hvor hendes nederdel er fra? Tror jeg lige kan få taget mig sammen til at hoppe i en nederdel, og jeg synes den er virkelig fin, så jeg håber du kan hjælpe mig.

    – Lea

    Ps: Hvor jeg dog misunder din Stine Goya samling 😉

Leave a Reply

