Mit kære kommunehospital

IMG_3656IMG_3627IMG_3622IMG_3650IMG_3643PicMonkey Collage2IMG_3644IMG_3682IMG_3667IMG_3629IMG_3640IMG_3641PicMonkey CollageIMG_3675Kender I Kommunehospitalet på Østerfarimagsgade? Det er ikke længere et hospital, men blev for nogle år siden lavet om til det samfundsvidenskabelige fakultet på KU. Når jeg cykler derhen fra Nørreport st, kan jeg altid skimte den grønne kuppel forude, og det kribler lidt i mig, for jeg skal hen til et sted, hvor der hersker utrolig meget viden og klogskab.

Antropologi, Sociologi, Statskundskab, Økonomi, Folkesundhedsvidenskab og endeligt mit elskede Psykologi studerer side om side i de gamle hospitalomgivelser. Gangene er mange, klasseværelserne er gamle hospitalsstuer, og i gården er der beskyttelsesrum under jorden fra 2. verdenskrig. Det er et sted med historie, det er et sted med glæden for at lære, for at gøre verden til et bedre sted. Til vores sted.

Og i går var der grill i indre gård, og de japanske kirsebærtræer lod deres blade falde over os som lyserød konfetti, der gratulerede os med vores lyse fremtid. Burgerne var store og slaskede, øllene lunke, musikken høj og dunkende, stemningen helt fantastisk. Jeg lukkede lykkeligt øjnene, nød den lune majsol med alle mine sanser og var taknemmelig for, at tykke bøger kan kombineres med det fedeste studieliv. 

Leave a Reply

