Møgdag

PicMonkey CollageIMG_3538IMG_3548I går var bare én af de dage, hvor alting ikke går op. Hvor man bliver irriteret over ingenting og alting. Som f.eks. da jeg ikke markerer tydeligt nok, at jeg stopper på cykelstien, og en dame forsøger at overhale mig. Vi ramler ind i hinanden, og der sker ikke noget, men hun flipper ud. Jeg undskylder, men hun bliver ved, og jeg tænker inde i mig selv: “Sikke en dum ko” – selvom det var mig, der havde begået fejlen. Og biler der kører overfor rødt er dumme køer, og ekspedienten i Netto er en dum ko. Køer alle vegne, så mange, at man skulle tro, man var på landet.

Og jeg havde faktisk forberedt mig på, at denne dag – med videnskabsteoriforelæsning og piccolinearbejde – var en af de dage, der skulle overstås og havde derfor iklædt mig hverdagspalietter og discokugleøreringe. Men de overskygger ikke de irriterende gule bumser, det irriterende slidte hår, de irriterende mennesker i verden og mit irriterende humør – selvom jeg ville ønske, at tøj havde en automatisk helbredende effekt.

Men en aftentur med holden-i-hånd hjalp på humøret. Og mens himlen over Lyngby langsomt blev lyserød, så kyssede min kæreste mig, sagde han elskede mig og snip-snap-snude, så var den irritation ude!

4 thoughts on “Møgdag

    • Hej Tine! Tusind tak! Jeg er også meget glad for kjolen, det er en 3 år gammel sag fra Stine Goya, som bogstavlig talt er slidt ned, men jeg elsker den alligevel.
      Knus Emma

Leave a Reply

