En lørdag eftermiddag

PicMonkey Collage2IMG_3254PicMonkey CollageLørdag eftermiddag brugte jeg i selskab sammen med min far. Vi havde en mission: Fødselsdagsgave til min mor. Og det er ikke en nem sag, når hele Danmarks befolkning har besluttet sig for at tage på Strøget. Turister mængede sig med bøjleklædte teenagere, forvirrede pensionister og stressede børnefamilier. Og så var der mig og min far. Vi satte os ved kanalen og spiste en is fra 7-eleven, snakkede om alt det vigtige og alt det ligegyldige. Perfekt, indtil vi blev smidt væk af en Canal Tours medarbejder. En privat båd ville ankomme og lægge til. Vi nåede lige at rejse os, da en ordnet række af turister kom gående mod os, to og to som i børnehaven, svedende, prustende og med et godt tag i spejlreflekskameraet og den farverige bæltetaske. Den lange række af turister snoede sig som et tusindben gennem menneskemængden, der sad ved kanalen, indtil de blev placeret i en blå kanalrundfart med tag. For deres manglende hårvækst skulle jo nødigt resultere i en solskoldning på issen. Og sådan blev det, at en flok pensionerede turister agerede baggrund for disse “dagens” (jeg fik også lige taget et billede med en pæn jaguar, hæhæ).

4 thoughts on “En lørdag eftermiddag

Leave a Reply

