Hej, jeg holder en hjemme-stille-dag

IMG_2973IMG_2980IMG_2982IMG_2986IMG_2987Nogle gange må man godt sige stop. Aflyse alle aftaler. Sove længe. Lytte til Beyoncé, Lana del Rey og alle de andre stærke kvinder hele dagen. Gøre de ting man ikke har tid til normalt: Lave røræg til morgenmad, ordne regninger, rydde lidt op og kigge ligegyldigt ud i luften. Min kæreste kom tidligt hjem fra uni, vi gik en tur, så lidt tv og tog en lur. Og det er okay ikke at lave noget, man har nemlig en hjemme-stille-dag, som min kæreste kalder det. Sådan nogle dage man havde i folkeskolen, hvor man løj sig syg, fordi man ikke orkede de andre irriterende børn i klassen, de åndssvage lærere, de ligegyldige leverpostejmadder og den sure skolemælk. Nu er jeg heldigvis voksen og behøver ikke at lyve mig syg: Jeg holder hjemme-stille-dag, når jeg vil! 1 point til voksenlivet, 0 til barndommen.

Og så ligner jeg virkelig en idiot, når jeg får taget “dagens”. Jeg løber rundt, min kæreste bliver frustreret over, at jeg ikke står stille, og når jeg griner, åbner jeg hele munden virkelig meget og ser virkelig dum ud, ha ha. Jeg har desværre ikke sådan et pænt supermodelsmil, som smitter, men skide være med det, grine og smile skal man jo!

Leave a Reply

