Søndag.

PicMonkey CollageI dag har jeg været tømmermændsramt, og mit udseende og outfit bærer præg af det, men I får det alligevel. Selvom jeg stod op kl. 10, fungerede jeg først nogenlunde normalt omkring kl. 13. Jeg spiste seks leverdrenge, drak en cola. Så fik jeg det bedre. Og så tog kæresten og jeg på tur. Vi trampede i pedalerne på livet løs op og ned af bakkerne i Dyrehaven og cyklede slalom rundt om hestepærerne.

Der var gang i den i dyrehaven. Små piger blev trukket rundt på ponyer, kærestepar gik hånd i hånd, Peter Liep serverede smørrebrød og frydefulde skrig fra Bakken ekkoede gennem Ulvedalene. Og vi ankom til vores destination: Statoil ved Klampenborg st. Jeg skulle have en Zapp is og min kæreste en Daim is. Vi gik ned til vandet, hvor Bellvue strand er ved at blive renoveret, og vi så ud på vandet gennem et hegn. Romantisk. Ude på vandet var der en boreplatform, og mågerne skreg, og alle bænkene var besat af tungekyssende kærestepar. Jeg var også heldig og fik et dejligt smasket iskys. Og så kørte vi hjem igen. Min kæreste skubbede mig i ryggen, da vi cyklede op af bakkerne, mens små børn hvinende klatrede i træer på naturens egen legeplads, hvor deres forældre så saligt til. En dag uden ipads, iphones, computere, ja, jeg ved ikke hvad. Søndag er i sandhed en hellig dag.

Leave a Reply

