På repeat

 

I dag har det duftet af sommer. Vejret i Danmark er noget mærkeligt noget, hvor der ingen overgang er mellem vinter og sommer. Ingen forårsregn og ingen forkølelse grundet dårlig påklædning. Bare direkte fra is og kulde til sol og 18 grader. Mystisk. Duften af sommer er fantastisk, det er den duft, der fremkalder højdepunkterne i livet, og jeg snuser ind og ind til mine næsebor er fuldstændigt udvidede. På trods af varmegraderne sidder jeg her på min sædvanlige plads ved spisebordet helt alene hjemme og skriver. Jeg spiser avocado på rugbrød og drikker grape juice til. Lækkert nok egentligt. Men jeg føler mig rastløs og lidt alene, for jeg vil også ud og sanse alt, hvad sommervarmen byder, jeg vil også bidrage til ParadIS’ indkomst, og jeg vil også være sommerforelsket. Kom nu hjem fra arbejde, kæreste, så vi kan blive kulrede i hovedet, bruge resten af madbudgettet på is og made hinanden med ske.

Indtil da vil jeg høre ‘Latch’ på repeat og sukke over, hvor fin kærligheden er.

Leave a Reply

