Dagens: Grå i grå med fest på fødder og negle

IMG_2593IMG_2614IMG_2616IMG_2621IMG_2633IMG_2632

I morges lå tågen som en knytnæve over København, så i den anledning får I lidt tågesnak fra mig.

For fanden hvor er jeg heldig at læse psykologi. Og for fanden hvor er det spændende. Jeg har her i weekenden været på et to dages kursus i narrativ psykologi, hvor fokus var på, hvordan man bruger den narrative tilgang i praksis. Det handler om, hvordan man gennem samtaleterapi hjælper en klient med at samle brudstykker af historier til en samlet livshistorie, der kan give mening for klienten. Dette fik vi nogle redskaber til at udføre og så øvede vi os på hinanden. I den narrative tilgang skaber man meningen i sproget og den måde, vi som mennesker italesætter os selv. Derfor skulle vi være meget opmærksomme på hinandens sprog i øvelserne. Og jeg opdagede faktisk noget i en af øvelserne, hvor man skulle fortælle om en person, der betyder meget for én. Min veninde, som jeg fortalte om, ser glæden i de små ting, griner meget og er generelt meget positiv. Dette koncept prøver jeg også at efterleve. Men se, det der gik op for os under øvelsen var, at jeg italesatte min venindes positive livssyn som noget hun gør, hvor jeg italesatte mit eget som noget jeg prøvede på. Interessant!

Men nu er jeg også træt i mit hovede, og jeg har ikke fået læst til den kommende uge. Det kan godt være hårdt at studere, når man gerne vil inddrage en masse spændende aktiviteter i hverdagen, men det er det hele værd. Og så melder vejrudsigten 18 grader i morgen, og det kan man da kun glæde sig til!

3 thoughts on “Dagens: Grå i grå med fest på fødder og negle

  1. Pingback: Året der gik #1 | Oh My Gown

Leave a Reply

